۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۳۰۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بسیاری از آمارهای مسؤولان در زمینه اشتغال، مسائل اقتصادی و تورم صحت ندارد

امام جمعه قزوین با بیان این که برطرف کردن مشکلات جامعه نیازمند ارائه آمار دقیق است، گفت: متاسفانه بسیاری از آمارهایی که از سوی برخی مسؤولان در زمینه اشتغال، مسائل اقتصادی و تورم داده می‌شود صحت ندارد.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: همه باید به یکدیگر کمک کنیم تا جامعه زیبایی بر مبنای تقوای الهی بسازیم و هم کمک می‌گیریم از آن کسانی که حقیقت تقوا بودند کسانی که زندگی آنها، رفتار و افکار و عقاید، و کلامشان همه سرمایه‌هایی است که ما را در انسان شدن، باتقوا شدن و به بصیرت رسیدن کمک می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منابع حمایتی انسان برای رسیدن به تقوا امام حسن عسکری(ع) است افزود: در ایام میلاد پربرکت  آن حضرت قرار دادیم از این رو شایسته است از سفره برکات آن حضرت برخوردار شویم.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به روایاتی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: آن حضرت می‌فرمایند انسان مومن نباید ذلت‌پذیر باشد و برای مال و مقام دنیا عزت و شرف و جایگاه انسانی خود را به تاراج نگذارد از عزت خودش نگذرد و از شخصیت و حرمتش چیزی کم نگذارد این سفارش امام حسن عسکری(ع) است.

وی در ادامه با اشاره به روایت دیگری از امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد: چقدر قبیح است برای مومن که میلی داشته باشد که او را خوار کند یعنی شخصیت انسان نباید به راحتی و به قیمت اندک فروخته شود انسان مومن نباید ذلت کسی را بپذیرد و نباید به کمک و حمایت از ظلم و جنایت برای مصالح دنیایی خود را خوار کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت تبعیت مردم از دستورات خداوند بیان کرد: انسان‌ها باید در تمام مراحل زندگی خود از سیره زندگی ائمه و اهل بیت(ع) را الگوگیری کرده و در جهت فرامین الهی گام بردارند.

امام جمعه قزوین با بیان این مطلب که برطرف کردن مشکلات جامعه نیازمند ارائه آمار دقیق است عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از آمارهایی که از سوی برخی مسؤولان در زمینه اشتغال، مسائل اقتصادی و تورم داده می‌شود صحت ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اعترافات وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اعتراف وزیر امور خارجه کشورمان در مورد اشتباه در اعتماد به آمریکایی‌ها از درست‌ترین سخنان او بود.

بزرگ‌ترین منکر مخرب اخلاق در جامعه دروغ است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه خطر دروغ در میان گناهان بزرگ‌ترین خطر است خاطرنشان کرد: در زندگی فردی و اجتماعی ما آثار و آسیب‌های دروغ به وضوح دیده می‌شود بسیاری از گرفتاری‌های کلان به خاطر دروغ است در حقیفت دروغ بزرگ‌ترین منکر است که باید از آن دوری شود حضرت امام حسن عسکری(ع) پس از اینکه خطر دروغ را بیان می‌کنند در ادامه می‌فرمایند همه بدی‌ها درون خانه‌ای جمع شده است که کلید آن درروغ است.

وی در ادامه با بیان اینکه دروغگویی سبب بسته شدن تمام امورات زندگی انسان می‌شود تصریح کرد: تا مشکل دروغگویی در جامعه حل نشود مسأله اشتغال حل نخواهد شد، تورم درست نمی‌شود و بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد بنابراین همه بدی‌ها در اتاقی جمع هستند که کلید آنها دروغ است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه هوشمندترین و زرنگ‌ترین انسان‌ها را حسابگران نفس خود دانست و تاکید کرد: کسی که شبانگاهان نفس خود را مورد محاکمه قرار می‌دهد از نظر امام حسن عسکری(ع) هوشمند‌ترین و زرنگ‌ترین افراد است این شخص کسی است که تمام کارهای خود را برای پس از مرگ می‌فرستد و خود را با آنجا تنظیم کرده است فقط منافع مادی دنیایی خود را نمی‌بیند و تنها برای پس از مرگ عمل می‌کند.

وی در پایان گفت: امام حسن عسکری(‌ع) پیرامون اهمیت فکر کردن می‌فرمایند یک انسان خوب باید به طور مداوم فکرش مشغول باشد با تفکر انسان تغذیه معنوی می‌شود فکر زندگی انسان و قلب بابصیرت است انسان با تفکر همیشه بانشاط است و حالت افسردگی از او دور است چون مدام فکر می‌کند و نو به نو می‌شود فکر کلید درهای حکمت است با فکر خداوند به انسان مفاهیم نورانی و الهامات قلبی روزی می‌کند./201/873/ب1

ارسال نظرات