۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۴۷۲۵۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضور طلاب و روحانیان، پیوست فرهنگی کاروان های اربعین است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حضور تبلیغی گسترده‌تر روحانیان در مراسم راهپیمایی اربعین، گفت: حضور طلاب و روحانیان درواقع پیوست فرهنگی کاروانهای زائران اربعین است.
حجت الاسلام یعقوبی - تجلیل از مبلغان اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه شنبه در آیین تجلیل از مبلغان اربعین حسینی که به همت نهاد حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به اینکه زیارت یک ارتباط عاطفی قوی بین انسان و معبود است، افزود: زیارت ائمه اطهار (ع) ارتباط عاطفی ما با خداوند را بارور و بالنده کرده و این ارتباط را بیشتر نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: صحنه‌های زیارت عاشورا در هیچ مراسم و مکانی دیده نمی‌شود؛ زیرا زنجیره عاطفه و عشق از زمان به شهادت رسیدن امام حسین (ع) شروع شده و تمام‌شدنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بنا به فرموده امام صادق (ع) باید خود را به امام خویش نزدیک‌تر کنیم، ادامه داد: اگرچه راهپیمایی اربعین آیینی مذهبی و فرهنگی است؛ اما امروز اربعین ارتباط سیاسی پررنگی را در جامعه ما مطرح کرده است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین ارتباط سیاسی بین مسلمانان کشورهای مختلف به‌خوبی شکل گرفته و پیام سیاسی مهمی را به دشمنان اسلام می‌رساند.

وی با بیان اینکه اربعین و پیامهای والای آن حذف‌شدنی نیست؛ زیرا در دل تاریخ جای گرفته است، اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در سفر اربعین، تبدیل این سفرها به کاروانهای تبلیغی در پی حضور روحانیان مبلغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحانیان در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها و سنگرها به‌عنوان پیوست فرهنگی عمل می‌کردند، اضافه کرد: حضور روحانیان مبلغ و مبلغه در کاروان زائران اربعین اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه حضور روحانیان در مراسم راهپیمایی اربعین هم به نیت زیارت و هم به نیت تبلیغ صورت می‌گیرد، اظهار کرد: فرصت تبلیغی این مسیر برای روحانیان و مبلغان ویژه بوده و در سایر زمانها و مکانها کمتر به دست می‌آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به تبلیغ نزدیک و صمیمی در سفر اربعین، اضافه کرد: تأثیر معنوی این سفر برای مردم و روحانیان بسیار زیاد است؛ زیرا هم بهره زیارت برده و هم دین را تبلیغ کرده‌اید.

وی با تأکید بر مغتنم داشتن ارتباط معنوی با اربعین و امام حسین (ع) در طول سال، افزود: باید از این ذخیره برای همه ایام سال بهره برد و در تمام طول سال حسینی زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به لزوم افزایش و گسترش حضور روحانیان در مراسم راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: کاروان زیبای تبلیغ و زیارت دوگانه به‌هم‌پیوسته‌ای است که اثرات معنوی و فرهنگی فراوانی دارد؛ ازاین‌رو ضروری است حضور و مشارکت روحانیان و طلاب در این آیین سال به سال بیشتر شود.

گفتنی است، در ایام اربعین امسال 210 نفر از طلاب و روحانیان خواهر و برادر خراسان شمالی در قالب مبلغ و مبلغه به همراه کاروانهای زائران به عتبات عالیات اعزام شدند که امشب از آنها تجلیل شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات