۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۷۳۰۷۲
معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌ و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ضرورت حضور طلاب و روحانیان در مدارس علمیه در راستای اشاعه احکام دین

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به لزوم حضور طلاب در مدارس، گفت: آشنایی دانش آموزان و حضور طلاب در مدارس در راستای اشاعه احکام دین زمینه های پیشرفت اخلاقی و دینی دانش آموزان را فراهم می کند.
علیرضا رحیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، علیرضا رحیمی، معاون پژوهشی و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش عصر امروز در جمع مسؤولان حوزه علمیه خواهران شهرستان قصر شیرین حضور پیدا کرد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی دبیرخانه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، ابراز داشت: توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغ دین در مدارس و همچنین استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مسؤول در ادامه افزود: جذب دانش آموزان نخبه در حوزه های علمیه برای طرح ایجاد تحول در علوم انسانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لزوم اطلاع مبلغان دینی حوزه علمیه از محتوای دروس برای همگام سازی  وجذابیت محتوای یکی از ضروریات به شمار می رود.

رحیمی ادامه داد: تبلیغ با محتوای تحول یافته آموزشی و در نتیجه ایجاد انگیزه و جذب معلمان و دانش آموزان باید به طور ویژه بررسی و دنبال شود.

این مسؤول در پایان گفت: آشنایی دانش آموزان و حضور طلاب در مدارس در راستای اشاعه احکام دین زمینه های پیشرفت اخلاقی و دینی دانش آموزان را فراهم می کند.

خانم نجفی، مدیر حوزه علمیه شهرستان قصرشیرین در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ده نفر از طلاب پایه های چهارم، پنجم و دانش آموختگانی که همزمان با تحصیل  موفق به گذراندن دوره های روش سخنرانی، فیض نور و اعتقادی شدند جهت اقامه نماز و بیان احکام با مدارس همکاری می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قصرشیرین در پایان ابراز داشت: برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در حوزه و مدارس با حضور اساتید و مبلغان می تواند بر ایجاد تعامل بیشتر بین نهادها و ارتباط بهتر با دانش آموزان کمک بسزایی کند.

لازم به ذکر است، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قصرشیرین از فعالیت و همکاری رییس آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضاء هیأت امناء قدردانی و از تأثیر آن بر ارتباط بیشتر بین حوزه و آموزش و پرورش عنوان کرد./857/203/ب2

ارسال نظرات