۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۷۳۲۶۲
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

فاصله بین مسجد و مدرسه باید کم شود

فولادوند گفت: در چارچوب برنامه‌های منسجم باید فاصله بین مسجد و مدرسه کم شود و باید با یک برنامه درست در مقابل برنامه شوم استکبار ایستادگی و با آنها مبارزه کرد.
فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران صبح امروز در مراسمی با عنوان طرح پیوند مسجد و مدرسه که در ساختمان محراب برگزار شد با اشاره به اینکه با پیدایش استعمار و صنعت کشتیرانی در کشورهای مختلف تهاجم به فضای آموزشی مدرسه و مسجد رخ داد، اظهار داشت: استعمارگران با مطالعه بر روی نقش مسجد در تربیت نیروی انسانی به دنبال تضعیف این پایگاه‌ها افتادند، برای نمونه در آفریقا استعمارگران ابتدا به مدارس و مساجد آنها حمله بردند تا آنجا را از بین ببرند تا ابتدا اسلام و سپس تعلیم و تربیت را نابود سازند.

وی ادامه داد: فاصله ایجادی بین مدرسه و مسجد یک کار مهندسی شده از سوی استعمارگران بود، این امر با انقلاب اسلامی ایران که تمدن اسلامی رو به افول را دوباره جان تازه‌ای بخشید وجود داشت و باید گفت این دو مجموعه در ارتباط با هم می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت و تقویت تمدن اسلامی داشته باشند و به همین منظور فاصله میان این دو مرکز کم شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: در ایران شهیدان مدارس و مساجد نشانه بروز و ظهور اسلام در آموزش و پرورش بوده‌اند و این امر بازهم باید ادامه پیدا کند، در حال حاضر 50 درصد فعالیت آموزش و پرورش مربوط به احکام تربیتی است که بیشتر حول محور اسلام است.

فولادوند یادآور شد: این فرصت ممکن است دیگر به وجود نیاید بنابراین باید آسیب شناسی روابط و حضور جوانان در مساجد انجام شود، باید به افکار جوانان در مساجد بها داده شود و برنامه‌های آموزشی در مساجد مدنظر باشد، آسیب‌های عمیق اجتماعی نشان از فاصله ما با تعالیم قرآنی و مساجد دارد.

وی افزود: رشد بیش از حد دانش آموزان در هر سال که حدودا رشد 6 درصدی هم داشته است همراه با دانش‌آموزانی است که با مهاجرت‌های گوناگون، فرقه‌های مختلف و آداب و فرهنگ متفاوت در مدارس حضور پیدا می‌کنند که باید رفتار آن‌ها با یک آموزش مبنی بر عقلامیت مهندسی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ابراز داشت: 50 هزار کارمند فرهنگی و 30 هزار کلاس درس بهترین فرصت را برای نشر احکام اسلام و مساجد فراهم می‌کند، پس افکار دانش آموزان باید مدنظر قرار گیرد، امروزه هجوم سریع فضای مجازی که برای ساقط کردن نظام ایران است و دلار برای آن خرج می‌کنند باید با یک برنامه‌ریزی درست به مقابله با آن رفت.

فولادوند تصریح کرد: در چارچوب برنامه‌های منسجم باید فاصله بین مسجد و مدرسه کم شود، ان شاءالله با یک برنامه درست در مقابل برنامه شوم استکبار باید ایستادگی و با آنها مبارزه کرد.

وی در پایان گفت: امضای تفاهم‌نامه خوب است اما فقط در حد امضا نباید باشد بلکه باید به نتایج آن نیز فکر کرد و امید است پس از هر شش ماه یکبار طی جلسه‌ای نتیجه کار را بررسی کرد و چنانچه معضل و مشکلی بود بتوان آن را برطرف کرد./202/816/ب1

ارسال نظرات