۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۳۴۵۵
رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی:

انس با قرآن و روایات رمز موفقیت طلاب در ایفای رسالت تبلیغی است

رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: انس بیشتر با آیات نورانی قرآن و روایات معصومین(ع) سبب موفقیت طلاب و روحانیان در انجام رسالت والای تبلیغ دین می‌شود.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه‌ آیت‌الله حکیم (ره)، با اشاره به رسالت دینی و فرهنگی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ، قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) را مهم‌ترین منبع رشد انسانی جامعه برشمرد.

وی از طلاب جوان خواست تا با مراجعه به کلام وحی و احادیث اولیای الهی زمینه توسعه مبانی دینی و هنجارهای اخلاقی را فراهم کنند؛ چراکه به گفته او رمز موفقیت طلاب انس بیشتر با آیات و روایات است.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به حدیث شریف «إذَا التَبَسَت عَلَيكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيلِ المُظلِمِ فعَلَيكُم بِالقُرآنِ» از رسول گرامی اسلام (ص)، قرآن مجید را نسخه بی‌بدیل هدایت و نجات جامعه از گرداب‌های پیش رو دانست.

قاضی‌القضات استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع رمز موفقیت عالمان دینی و کسانی که عهده‌دار امر ترویج ارزشهای اخلاقی و مبانی دینی هستند، مأنوس بودن آنها با کلام نورانی وحی است.

وی رشد جسمی، اقتصادی، علمی، انسانی و الهی را ازجمله مراحل رشد و تکامل بشر دانست و اظهار کرد: هرگاه بشر به هر کدام از رشدهای جسمی، اقتصادی و علمی دست پیدا کند اما رشد الهی و انسانی پیدا نکند به طور قطع نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد، بلکه چه‌بسا مشکلات زیادی را برای خود و جامعه به بار بیاورد.

حجت‌الاسلام قدرتی ادامه داد: امروز اثرات پیشرفت اقتصادی بدون رشد الهی و معنوی در اجتماع جهانی شاهد هستیم به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورهایی که در عرصه تولید علم و تکنولوژی رشد فزاینده‌ای کرده‌اند به دلیل عدم برخورداری از اخلاق و کرامت انسانی، هر روز هزاران جنایت در گوشه و کنار دنیا رقم می‌زنند.

وی رمز ماندگاری انسانهای بزرگ را برخورداری از اخلاق و معرفت دینی دانست و اضافه کرد: ارزش حقیقی انسانها به کسب علم و سرمایه صرف نیست؛ بلکه رشد واقعی بشر به رشد انسانی و الهی وابسته است.

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه بیش از هر قشر دیگری نیازمند آراستگی خود به معیارهای انسانی هستند.

وی دنیاطلبی و پیروی از هوای نفس را یکی از رذایل بزرگ اخلاقی برشمرد و با اشاره به زندگی سراسر نورانی بزرگانی همچون مرحوم ملا هادی سبزواری، افزود: ایشان یکی از اسطوره‌های بزرگ علمی و درعین‌حال خودساخته بود، به‌گونه‌ای که برای تهذیب نفس خود مدتی ناشناخته در مدرسه علمیه‌ای در کرمان در کنار خادم مدرسه به آنجا خدمت کرد، حال آنکه در همان مدرسه کتاب منظومه که خود آن را تألیف کرده بود، تدریس می‌شد.

حجت‌الاسلام قدرتی وظیفه امروز حوزه‌های علمیه و طلاب را بسیار سنگین و در عین‌ حال مقدس دانست و اظهار کرد: اکنون دنیا بیش از هر زمان دیگری نیازمند اخلاق و معنویت و حقایق دینی است که پاسخ دادن به این نیازها بر دوش طلاب خوش‌فکر و جوان است./202/9314/ب1

ارسال نظرات