۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۴۸۲
مشاور حوزه علمیه تشریح کرد؛

نقش تغییر موقعیت در پیشبرد اهداف انسان

مسؤول کتابخانه بزرگ حوزه علمیه همدان گفت: تغییر موقعیت می تواند در زمینه مهار غرایز مانند جنسی و خشم، رشد معنوی، رشد اقتصادی، اصلاح رفتار دیگران، سلامت روانی، امیدواری و آرامش تاثیرگذار باشد.
مشاوره طلاب مشاوره

حجت الاسلام مهدی رضایی نیک رفتار مشاور حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به نقش تعیین کننده امور رفتاری در استحکام خانواده گفت: بسیاری از امور ناچیز نقش مهمی در تحکیم خانواده بر عهده دارند.

حجت الاسلام مولای رضایی گفت: نکته مهم در زمینه تغییر موقعیت، سیاحت است که در روایات سفارش شده است انجام عباداتی چون نماز جمعه، حج و اعتکاف از دیگر موارد این روش تربیتی است.

وی با اشاره به اهمیت داشتن همنشین مطلوب اظهار داشت: انتخاب همنشین مطلوب از دیگر موارد تربیتی است و همچنین سفرهای علمی به اقصی نقاط نیز در زمره این موارد محسوب می شود.

مسؤول کتابخانه حوزه علمیه همدان ابراز داشت: تغییر موقعیت می تواند در زمینه مهار غرایز مانند جنسی و خشم، رشد معنوی، رشد اقتصادی، اصلاح رفتار دیگران، سلامت روانی، امیدواری و آرامش تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به روایات موجود در این باره خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) در پاسخ به کسی که از فرزند خود شکایت کرد فرمود او را نزن و با او قهر کن؛ فقط قهرت با او طولانی نشود.

حجت الاسلام رضایی افزود: برای استحکام خانواده می توان از ابزار رویگرداندن و عدم اختلاط با غیر همجنس استفاده کرد، باید دانست که بحث تغییر موقعیت معونه بردار است چرا که تغییر موقعیت مکانی دارای ابعاد مختلف است.

وی در ادامه تصریح کرد: بصیرت و آگاهی در زمینه تغییر موقعیت بسیار مفید است و توانایی در تغییر موقعیت باید لحاظ شود چرا که تغییر مکان نیازمند رسیدن به حداقل های مالی و فرهنگی و دیگر موارد است.

مسؤول کتابخانه بزرگ غرب کشور یادآورشد: از موارد لازم برای تغییر موقعیت این است که فرد از توانایی جسمی مناسب برخوردار باشد و باید فرد بنیه لازم را برای تغییر موقعیت خود داشته باشد و در همه موارد تغییر موقعیت سرعت عمل بسیار مهم است./302/979/ب1

ارسال نظرات