۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۷۳۴۹۸
استاد حوزه علمیه:

سیره عملی آیت الله هاشمی وحدت حول محور ولايت بود

حجت الاسلام حسینی گفت: سیره عملی آیت الله هاشمی ثابت کرد که اگر مى خواهيم در مقابل آمريكا و دشمنان انقلاب اسلامی ایران قد علم كنيم؛ بايد حول محور ولايت فقيه متحد شويم.
مراسم آیت الله هاشمی در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سيدجلال الدين حسينی، یکی از وعاظ و اساتید حوزه علمیه تبریز امروز در مراسم گرامیداشت سومين روز ارتحال آيت الله هاشمى رفسنجانى که از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی در مسجد جامع تبريز برگزار شد، اظهار داشت: مرگ عالم، حقى است غير قابل جبران و ضایعه‌ای تلخ استکه از دیدگاه اسلامی با هیچ مسأله‌ دیگری التیام نخواهد یافت.

وی با بیان این‌که درگذشت آيت الله رفسنجانى، رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام مصيبتى بزرگ برای انقلاب اسلامی، نظام، رهبری و ملت ایران است، خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمند و ماندگار آن عالم مجاهد هیچگاه فراموش شدنی نیست و آن مرحوم تا آخرين لحظه عمرش دست از خدمت به اسلام و انقلاب برنداشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که آيت الله هاشمى رفسنجانى، عمر خود را صرف اعتلاى نظام و انقلاب اسلامى كرد، تصریح کرد: آن عالم ربانی با فعاليت هاى علمى، دينى و سياسى خود همواره در پيشبرد اهداف كشور تلاش كرد و لحظه‌ای برای تحصص وحدت و همگرایی ملت ایران فروگذار نبود.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بيان اين‌كه روابط نزدیک و صمیمی آيت الله هاشمى رفسنجانی با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامى خاری بر چشم دشمنان نظام بود، افزود: آن مرحوم چهار سال و پنج ماه از عمر خود را در زندان هاى ساواك و تحت شديدترين شكنجه ها سپرى كرد، اما دست از حمايت نهضت خمینی کبیر برنداشت.

حجت الاسلام حسينى در ادامه با بيان اينكه آيت الله هاشمى، اموال و دارايى هاى خود را صرف اسلام و انقلاب كرده است، افزود: سیره عملی آن عالم مجاهد ثابت کرد که اگر مى خواهيم در مقابل آمريكا و دشمنان انقلاب اسلامی ایران قد علم كنيم؛ بايد حول محور ولايت فقيه متحد شويم.

وى با انتقاد از تهمت ها و دروغ هاى ناروایی که از سوی عده‌ای علیه آیت الله هاشمی در دوران حیاتش صورت گرفت، تصریح کرد: همه مى دانستند و مى دانند كه هاشمى، يار انقلاب بود. مى گفتند هاشمى با رهبرى زاويه و دشمنى دارد و براى باوراندن دروغ هاى خود، سخنرانى، همايش و به اصطلاح مراسمات بصيرت افزايى برگزار كردند.

این واعظ برجسته تبریز با بیان این‌که مرحوم آیت الله هاشمى تكيه‌گاه رهبری و مردم بود، خاطرنشان کرد: اشخاصى كه از هاشمى بد مى گفتند به خاطر منافع جناحى و سياسى خود اين كار را مى كردند، اى مرده پرستان، تا وقتى كه عالمانتان در قيد حيات هستند آن ها را مورد احترام قرار دهيد./202/935/ب1

ارسال نظرات