۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۵۰۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اندیشه‌های آیت الله رفسنجانی راهگشای امور بوده است

کی‌نژاد گفت: گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مایه وحدت و همگرایی مردم و جناح‌های مختلف سیاسی در کشور شده است.
محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی کی نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به این‌که تبعیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از ولایت فقیه زبانزد عام و خاص بود، اظهار داشت: رابطه نزدیک و صمیمی رهبر انقلاب با مرحوم آیت الله رفسنجانی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که آیت الله هاشمی در مسؤولیت های مختلفی که حضور داشت؛ همواره نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را مدنظر قرار می داد، خاطرنشان کرد: آن مرحوم همیشه در مواردی که احساس می‌کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی ممکن است نظری داشته باشند حتما نظر ایشان را اخذ می کرد و به کار می بست.

کی‌نژاد با بیان این‌که گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مایه وحدت و همگرایی مردم و جناح‌های مختلف سیاسی در کشور شده است، گفت: خدمات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی و اجتماعی آن عالم مجاهد فراموش نخواهد شد، وی در هر مسؤولیتی که قرار داشت، مایه خیر و برکت بود.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران ریاست آیت الله هاشمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: اهتمام و توجه آن مرحوم به وضع علم و فرهنگ کاملا مشهود بود؛ جدیت و نظم ایشان در جلسات نیز تعجب همگان را وا می داشت؛ گاهی جلسات بیش از دو ساعت طول می کشید و بنده به یاد ندارم اثری از خستگی در ایشان مشاهده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در دورانی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات را اداره می‌کردند بنده دبیر این شورا بودم و شاهد بودم که آن مرحوم کاملا نسبت به وضعیت علمی و فرهنگی کشور حساس بود.

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به این‌که نکته نظرات، اندیشه‌ها و راهکارهای مرحوم آیت الله رفسنجانی در تمامی زمینه‌ها راهگشای امور بوده است، گفت: آن عالم خستگی‌ناپذیر در دوران ریاست جمهوری با عنوان سردار سازندگی شهرت یافت و توانست پیشرفت‌های زیربنایی در سراسر کشور را پی ریزی کند.

وی ادامه داد: دوران ریاست جمهوری آیت الله رفسنجانی مصادف با پایان جنگ تحمیلی و ورود کشور به مرحله سازندگی بود، نیاز به ایجاد یک نهضت سازندگی و آبادانی در سراسر کشور احساس می شد، این امر مهم تنها از عهده آیت الله رفسنجانی برآمد تا در سراسر کشور آرامش و ثبات ایجاد کند./202/935/ب1

ارسال نظرات