۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۷۳۶۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آیت‌الله هاشمی محصول انقلاب بود/ هیچ گروهی حق مصادره این شخصیت را به نفع خود ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی نشان‌دهنده علاقه آنها به خادمان انقلاب و روحانیت بود، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محصول انقلاب بود؛ از این‌ رو هیچ گروهی حق مصادره این شخصیت را به نفع خود ندارد.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: در هفته گذشته رویداد بزرگی برای نظام و ملت اسلامی اتفاق افتاد و آن از دست دادن یار دیرین امام و رهبری بود.

وی با بیان اینکه در مورد شخصیت و خدمات مرحوم آیت‌الله هاشمی باید به دو نکته توجه داشت، افزود: نکته نخست این است که باید از این شخصیت برجسته تجلیل شایسته‌ای صورت گیرد و نکته دوم اینکه در کنار تجلیل شایسته، تحلیل منصفانه‌ای هم در مورد شخصیت و خدمات آن مرحوم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این هفته مردم قدرشناس ایران اسلامی تجلیل شایسته‌ و بزرگوارانه‌ای از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرده و در مراسم تشییع، تدفین و یادبود این عالم مجاهد و انقلابی حضور باشکوهی داشتند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: این حضور نشان داد هر کس به مردم خدمت کند، نزد جامعه عزیز بوده و از سوی مردم تکریم می‌شود.

قدر بزرگان انقلاب و نظام را در زمان حیات بدانیم

وی تصریح کرد: چند دهه خدمت صادقانه به اسلام و انقلاب و نظام اسلامی بود که سبب شد ملت ما در مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرشور و شعور حضور یافته و از وی تجلیل کنند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی, حضور باشکوه مردم در این مراسم ثابت کرد که مردم ما به انقلاب، نظام اسلامی و روحانیت وفادار بوده و روحانیت در نزد مردم محترم است و حق هم این است که مردم مسلمان ایران این چنین روحانیت را تجلیل و تکریم کنند.

وی ادامه داد: البته شایسته است که قدر این بزرگان را در وقتی که زنده هستند بدانیم و از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم؛ چراکه تکریم و اعزاز در زمان حیات ارزش بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: تجلیل مردم از خادم اسلام و انقلاب در این هفته بسیار باشکوه بود و در تاریخ ماندگار شد.

ضرورت رعایت انصاف در تجلیل و تحلیل شخصیت آیت‌الله هاشمی

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر رعایت انصاف در تحلیل شخصیت های مختلف و خدمات و زحمات آنها، اظهار کرد: نباید در مورد شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی غلو کرده و آن مرحوم را قدیس جلوه دهیم و از سوی دیگر نباید شخصیت این عالم بزرگ را هم تخریب کنیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت انصاف در تحلیل شخصیت افراد، خاطرنشان کرد: باید در عین حال که خدمات و زحمات این شخصیت بزرگ را می‌بینیم به فراز و فرودهای عمر او هم توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: رهبر معظم انقلاب هم از شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نیکی یاد کرد؛ اگرچه بین این دو شخصیت اختلاف‌نظرهایی وجود داشت.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه استکبارستیز و صهیونیست ستیز بود و این نکته نباید فراموش شود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محصول انقلاب بود؛ ازاین‌رو هیچ گروهی حق مصادره این شخصیت به نفع خود را ندارد./9314/201/ب2

ارسال نظرات