۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۸۴۸

برگزاري کارگاه آموزشی اسلام‌شناسی در اوگاندا

کارگاه آموزشی اسلام‌شناسی ويژه مدیران انجمن اسلامی دانشگاه‌های اوگاندا به همت رایزنی فرهنگی كشورمان، برگزار شد.
اسلام‌شناسی اوگاندا

به گزارش خبرگزاری رسا، کارگاه آموزشی چهار روزه اسلام‌شناسی با حضور 70 تن از مدیران انجمن اسلامی دانشگاه‌های اوگاندا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا برگزار شد.

در اين کارگاه آموزشی كه با هدف آشناسازی دانشجویان با تعریف اسلام از فرهنگ، سبک زندگی، حقوق بشر، گفت‌وگوی بین ادیان، تبلیغ دینی و نحوه تعامل با آنها صورت گرفت، به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.

در طول برگزاري این دوره، به تناسب موضوعات از حضور اساتید مختلفی بهره گرفته شد؛ در اين راستا، علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان، مباحث سبک زندگی اسلامی، مفاهیم فرهنگی و نحوه تعامل میان فرهنگی را در دو جلسه مورد بحث و بررسی قرار داد که در طول آن، دانشجویان با اهمیت فرهنگ، شناخت ویژگی های فرهنگ مهاجم و سبک زندگی اسلامی، آشنا شدند.

همچنين، با توجه به اهمیت آشنایی دانشجویان با مقوله امنیت اجتماعی و مسوولیت افراد جامعه در وصول به امنیت، کاهِوا گادفری، ريیس پلیس منطقه به این مقوله پرداخت. در بخشي ديگر، حجت‌الاسلام بکائی، ريیس کالج المصطفی جهت معرفی جریان‌های فکری جهان اسلام و نحوه تعامل و گفت‌وگوی دینی، حضور يافت.

نجیبا حسن، فعال فرهنگی، مسوول امور زنان شورای عالی مسلمانان و همچنین شورای بین الادیان اوگاندا، بحث حقوق زن در اسلام و نیز شیوه های تعامل میان دینی و میان فرهنگی را ارائه کرد و همچنين، عابدی، استاد دانشگاه ماکرره، با طرح موضوع اهمیت همزیستی میان ادیان در حصول صلح جهانی مقوله گفت‌وگوی ادیان را مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام عابدی، مدیر مؤسسه بلال تبلیغ در قرآن را تببین و شیوه های تبلیغ را در کلام وحی، مورد بررسی قرار داد. حقوق بشر در اسلام و ایران شناسی از دیگر موضوعاتی بودند که از سوی استاد آدم سبیالا و خرمی، کارشناس سفارت ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

بنابر اعلام اين خبر، از ديگر برنامه‌هاي جانبي اين دوره، نمايش فیلم‌های ملک سلیمان، طلا و مس و حس پنهان و تقدير از سه نفر از برگزيدگان دوره و اعطاي گواهينامه به شركت‌كنندگان بود./982/ب102/د

ارسال نظرات