۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۷۳۸۸۸

حزب سبز آلمان درباره انزوای رژیم صهیونیستی هشدار داد

کارشناس مسایل سیاسی خارجی حزب سبز آلمان با اشاره به ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی درباره انزوای این رژیم هشدار داد.
یورگن تریتین

به گزارش خبرگزاری رسا، «یورگن تریتین» کارشناس مسایل سیاسی خارجی حزب سبز آلمان درباره انزوای رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وی در این مورد گفت که سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث می‌شود که این رژیم به صورت تراژیکی به سوی انزوا برود.

تریتن گفت: «پافشاری نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل در زمینه شهرک‌سازی در سرزمین اشغالی باعث می‌شود که راه حل دو دولت بدون هیچ مبنایی از بین برود. ضمن اینکه چنین راهکاری فقط از حمایت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور منتخب آمریکا برخوردار باشد، موضوعی است که دارای ریسک فراوانی است.»

«گئورگ گیسی» رییس گروه چپ هم از دولت آلمان خواست تا اقدامات دیپلماتیک جدیدی را برای حل بحران خاورمیانه صورت دهد. وی در این مورد گفت: «ما باید هر چه سریعتر نقش میانجی را میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ایفا کنیم.چرا نمی‌شود مذاکره میان طرفین را در برلین ترتیب دهیم؟»

گیسی افزود: «ما نباید همیشه رفتاری محدود توام با ترس داشته باشیم.»

پیش از این «فرانک والتر اشتاین‌مایر»‌ وزیر خارجه آلمان از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه توقف شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینیان استقبال کرده بود. وی در این مورد گفت: «شورای امنیت بار دیگر آنچه را که مدتها موضع دولت آلمان بود، تائید کرد. شهرک‌سازی در بهترین مناطق از امکان تحقق روند صلح جلوگیری می‌کند و خطری برای اجرایی شدن راهکار 2 دولت محسوب می‌شود.»

به نوشته فارس، شورای امنیت سازمان ملل چندی پیش به قطعنامه‌ای علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی رای مثبت داد.

این قطعنامه با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به طرح پیشنهادی مصر رأی ممتنع داد./982/ب102/د

ارسال نظرات