۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۹۶۲
رییس سازمان انرژی هسته‌ای:

بدعهدی های فراوانی از طرف غربی در برجام دیده ایم

صالحی با اشاره به بدعهدی، دروغگویی و ناجوانمردی طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای، گفت: یک سال از عملی شدن برجام می‌گذرد، طرف مقابل ما در این مدت بدعهدی‌های فراوانی کرده است.
علی اکبر صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی هسته‌ای، عصر امروز در یادواره شهدای هسته‌ای در سایت هسته‌ای نطنز، با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت، گفت: علت این همه ظلم و ستمی که به ما می‌شود این است که ما به دعوت الهی لبیک گفته‌ایم، گناه ما این است که با انقلاب اسلامی روش دیگر زندگی کردن را به دنیا فهمانده‌ایم.

صالحی ندای الله اکبر را حرفی تازه در جهان عنوان کرد و افزود: سنت الهی اینگونه است که هیچ قومی متحول نخواهد شد مگر اینکه چنین اراده کرده باشد که به تحول و دگرگونی برسد، ملت ایران پس از 37 سال با همه مشکلات و فشارها و سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده است و هرروز سرافرازتر می‌گردد.

وی جنگ تحمیلی را جنگی جهانی علیه کشور دانست و تصریح کرد: شهید احمدی روشن گامهای بلندی را برای کارآمدی سایت هسته‌ای نطنز برداشت که در حقیقت نماد افتخار، قدرت و عزت کشور محسوب می‌شود، سایت هسته‌ای نطنز نماد معنای قدرت، اقتدار و مقاومت است و این مسأله را مدیون امثال شهید احمدی روشن و شهید قشقایی هستیم که هرچه در توان داشت در طبق اخلاق قرار داد و به کشور و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای با اشاره به اهمیت پایبندی به دستورات اسلام برای رسیدن به موفقیت و سربلندی، خاطرنشان کرد: طرف مقابل ما را به خوبی مورد ارزیابی قرار داده است و به قدرتهای نهان ما پی برده است، اما ما از این توانمندی‌ها و قدرتها غافل هستیم، آنها تلاش می‌کنند تا پیش از دستیابی ما به این گوهر مانع ما شوند.

دشمنی، بدعهدی و دروغگویی استکبار را حس کرده‌ایم

صالحی با بیان این که گاهی در برخی محافل مطرح می‌شود که چرا دائم در حال سخن گفتن از دشمن هستید، اظهار کرد: در زمینه سیاسی ما دشمنی این ناجوانمردان را احساس کرده‌ایم، از بی تعهدی تا دروغگویی استکبار را حس می‌کنیم، راهکار ما در برابر این اشخاص که هرگز دوست ما نبودند این است که قدرتمند شویم تا بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

وی در ادامه افزود: صنعت هسته‌ای از نمادهای اقتدار و عزت کشور است، دستیابی به این صنعت اگر چه هزینه‌هایی برای کشور داشته است اما نتیجه بسیاری هم داشته است، با برخورداری از صنعت هسته‌ای توان حضور در عرصه بین المللی به عنوان یک کشور اثرگذار را داریم، علت اینکه دشمن با ما مشکل دارد این است که یک کشور ضعیف نیستیم.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای در ادامه به نظر ویژه و خاص رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل هسته‌ای و صنعت هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در هر کجا در مسائل مشکلی برای ما وجود داشت از کمک رهبر معظم انقلاب برخوردار می‌شدیم.

طرف مقابل بدعهدی‌های بسیاری کرده است

وی استقامت در برابر سختی‌ها و فشارهای مختلف را علت عزت و اقتدار کشور دانست و تصریح کرد: فردا 26 دی ماه است، یک سال از عملی شدن برجام می‌گذرد، طرف مقابل ما در این مدت بدعهدی‌های فراوانی کرده است، اما به دستاوردهای بزرگی هم رسیده‌ایم، در طول این مدت 220 تن کیک زرد وارد کرده‌ایم و در آینده 130 تن دیگر نیز به این میزان افزوده خواهد شد.

صالحی با بیان این که پس از انقلاب حتی یک گرم اورانیوم هم به کشور وارد نشده است، اظهار کرد: از سال 88 با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گامهایی بلند در زمینه استخراج و اکتشاف مواد در صنعت هسته‌ای برداشته شده است، در نطنز 5 هزار ماشین فعالیتهای خود را انجام می‌دهند و فوردو نیز به آرامی به حالت فعال خود خواهد رسید.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در نیروگاه هسته‌ای بوشهر، پروژه این نیروگاه را بزرگترین پروژه صنعتی کشور خواند و افزود: قسط اول این پروژه هم پرداخت شده است و برای کاسته نشدن از سرعت روند این مسائل نیازمند یاری مجلس هستیم./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات