۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۷۴۲۲۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

جهاد دانشگاهی توسعه را در کشور سرعت می‌بخشد

حجت الاسلام عباسی گفت: جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین نهادهایی است که در جهت مطالبات مقام معظم رهبری حرکت و توسعه را در کشور تسریع می‎کند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی در دیدار با مسؤول جهاد دانشگاهی استان قزوین به نقش مهم این نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با بهره‌گیری از وجود افراد مستعد، نخبه و توانمند نقش به سزایی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه فناوری های نوین ایفا نماید.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: جهاد دانشگاهی به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین نهادهایی است که در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکت و توسعه را در کشور تسریع میکند.

استاد حوزوی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر تلاش در زمینه علمی و کشف راههای جدید برای حضور در عرصههای موفقیت بخشی به انقلاب اسلامی در عرصههای علمی و حتی فرهنگی میتواند نقش مؤثری ایفا کند.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی میتواند کشور را در فرهنگ سازی صحیح نسبت به عمل به شعارهای سال یاری داده و انقلاب را به سمت رسیدن به جایگاهی که برای آن تعریف شده کمک کند.

استاد دینی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی یکی دیگر از قعالیت‌های این نهاد است که در این زمینه می‌تواند منشأ تحولات بسیاری در عرصه علوم مختلف و تحقیقات باشد.

استاد مذهبی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در توسعه اهداف علمی و پژوهشی کشور و همچنین ارتباط مؤثر با حوزه  علمیه قزوین می‌تواند بسیار مؤثر عمل نماید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین ابراز کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی نهادی علمی و دانشگاهی است باید ارتباط خود را با  طلاب و روحانیون حوزه های علمیه بیشتر کند.

وی در پایان برگزاری برنامه های آموزشی را برای طلاب و اساتید حوزه های علمیه از سوی این نهاد را مؤثر دانست و گفت: باید تلاش شود که در برگزاری کلاس های آموزشی بیشتر به اصل مطالب ارائه توجه ویژه‌‌ای شود./853/102/ب3

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات