۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۷۴۵۴۵
جان کری:

اسرائیل در حال سیطره تدریجی بر کرانه باختری است

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به طور تدریجی در حال سیطره کامل بر کرانه باختری است.
جان کری محمود عباس

به گزارش خبرگزاری رسا، جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در اجلاس اقتصادی داووس ضمن اشاره به رای ممتنع کشورش به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، تصریح کرد که آمریکا قطعنامه اخیر را وتو نکرد و به آن رای ممتنع داد تا در نهایت این قطعنامه با توجه به حساسیت و جدیت موضوع به تصویب برسد.

این در حالی است که یواو کش رییس "انجمن سرزمین اسرائیل" و عضو کنست صهیونیستی از حزب لیکود و بتسلال سموتریچ دیگر عضو کنست از حزب "خانه یهودی" روز گذشته پیش نویس طرحی را برای سلطه کامل این رژیم بر شهرک معالیه ادومیم در شرق قدس اشغالی به کمیته وزارتی دولت صهیونیستی ارائه دادند تا روز یکشنبه آینده آن را بررسی کند.

طرف های مذکور از دو ماه پیش تبلیغات گسترده ای را در مورد پیش نویس این قانون تحت رهبری شهرداری معالیه ادومیم، انجمن شهرک سازی رغویم و شورای شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری آغاز کرده اند.

لازم به ذکر است که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته در پیامی به دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا ابراز امیدواری کرد که انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس هرگز صورت نگیرد.

وی گفت که قدس از نظر رژیم صهیونیستی تنها متعلق به یهودیان است و این کاملا غیر قانونی است، بنابراین انتقال سفارت به قدس هرگونه پیشرفت در پرونده مذاکرات سازش در آینده را غیر ممکن می کند و بر همین اساس ما امیدواریم که این امر محقق نشود و مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی و با استناد به قطعنامه 2334 شورای امنیت و نتایج اجلاس بین المللی صلح در پاریس ازسرگرفته شود، زیرا در آن صورت همه چیز به پایان می رسد و هر طرفی مرزهای خود را خواهد دانست.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عباس گفت ما می دانیم که مرزهای سال 1967 مرزهای ما بوده و قدس شرقی نیز پایتخت کشور آینده فلسطین است اما انتقال سفارت آمریکا به قدس نه تنها اقدامی تحریک آمیز است، بلکه ضربه ای بزرگ به مذاکرات صلح خواهد بود.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا قرار است روز جمعه آینده رسما وارد کاخ سفید شود./847/ب103/د

ارسال نظرات