۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۷۴۵۸۸
فعال حقوق بشری بحرین:

جنایت رژیم آل خلیفه فراموش شدنی نیست

فعال حقوق بشری بحرین درصفحه شخصی خود در توییتر، اعدام سه جوان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه را به شدت محکوم و اعلام کرد: جنایت اخیر رژیم آل خلیفه فراموش شدنی نیست.
بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف المحافظة با انتشار توییتی نوشت: محاکمه این سه جوان بحرینی به طورغیرقانونی برگزار شد و اعدام این سه جوان، اقدامی خلاف موازین حقوق بشری است.

براساس گزارش های منتشره، احکام اعدام 'عباس السمیع'، 'مشیمع'، 'ولی السنکیس' که درسال 2015 از سوی دادگاه بحرین صادر شده بود، روزیکشنبه درکمتر ازیک هفته ازسوی 'دادگاه تشخیص' (عالی ترین دادگاه بحرین) تایید و اجرای احکام اعدام با شلیک گلوله و با حضور قاضی و نمایندگان دادستانی و پزشک و واعظ بحرین انجام شد.

براساس این گزارش ها، ده ها نفر از فعالان حقوق بشر و مردم کشورهای مختلف در روزهای اخیر، خشم و انزجار خود را از این اقدام رژیم آل خلیفه ابراز داشتند.

بحرین که یکی از متحدان راهبردی واشنگتن و لندن و میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا و پایگاه نیروی دریایی انگلیس است، از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی و اعتراض های داخلی مواجه است.

به نوشته ایرنا، اجرای حکم اعدام سه جوان انقلابی بحرینی درحالی است که جنایت جدید حاکمان بی خرد بحرین علیه شهروندان این کشور همواره مورد اعتراض سازمان های بین المللی و مجامع حقوق بین الملل قرار گرفته است.

براساس اعلام مجامع حقوقی این کشور، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و درمعرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان این کشور به ویژه شیعیان در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته است و مردم بحرین در حالی سال جدید را آغاز کرده اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند./982/ب102/د

ارسال نظرات