۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۶۹۱
با حضور ائمه جمعه شهرستان های خراسان رضوی؛

نشست سالیانه شوراهای آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد

نشست سالیانه شوراهای آموزش و پرورش به مناسبت سالگرد شوراهای آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه شهرستان های خراسان رضوی و با پیام مشترک وزیر کشور و آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.
ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، نشست سالیانه شوراهای آموزش و پرورش  به مناسبت سالگرد شوراهای آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه شهرستان های خراسان رضوی، مقیمی، قائم مقام وزیر کشور، چاربند، معاون وزیر آموزش و پرورش و با پیام مشترک وزارت کشور و آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی شامگاه چهارشنبه 29 دی در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

حسین شادکام، معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این نشست با اشاره به اهداف تشکیل شوراهای آموز ش و پرورش و گزارش عملکرد این شوراها گفت: تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و تسهیل در فضاهای اجرایی آموزشی استان از جمله مهمترین اهداف است.

وی با بیان اینکه 28 شورای آموزش و پرورش در شهرستان های خراسان رضوی و12 شورا در منطقه فعالیت می کنند، افزود: در مجموع 40 شورا که فرصت خوبی را برای مشارکت از سال77  فراهم کرده است در حال حاضر در استان فعال هستند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه 149 جلسه تا به امروز تشکیل شده است، اظهارکرد: یک هزار و 215 مصوبه حاصل این تعداد جلسات است که بیش از 70 درصد آن در سال 94 به صورت اجرایی درآمده است.

شادکام ادامه داد: کارگروههای تشکیل شده در این شوراها ظرفیت ارتقای کمی و کیفی دستور جلسات را شکل می دهند که توجه به مدارس حاشیه شهر و معرفی خیرین به بانکها در جهت تسهیل امور از جمله مهمترین فعالیتها است.

نیرویی، رییس اداره آموزش و پرورش تربت حیدریه درادامه با شاره به نخبه خیزی این شهرستان در رشته های علمی، آموزشی، ورزشی و هنرگفت: اگر همه به آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد مقدس امر تعلیم و تربیت متمرکز شوند شرایط بهتری در آینده خواهیم داشت.

سلیمانی، شهردار کاشمر هم در این نشست اظهار کرد: در واقع برنامه ریزان کشوردر انجام فعالیت های اجرایی باید نگاهشان به مردم باشد تا رویکرد خوبی داشته باشند و زمینه های مشارکت آنان را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه امسال در بستر مشارکت های مردمی 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه داشته ایم، تصریح کرد: خوشبختانه در این شهر با این فعالیتهای مشارکتی با رشد 500 درصدی افزایش سرانه مطالعه مواجه شدیم./934/202/ب2

ارسال نظرات