۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۷۷۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

انحراف از مسیر ولایت عامل گمراهی است

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که سعادت دنیا و آخرت در گرو تبعیت از رهبری و ولایت است، گفت: تاریخ نشان داده انحراف از مسیر ولایت عامل گمراهی است.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست بصیرتی که در تالار قرآن اوقاف استان برگزار شد، با اشاره به داستان حضرت یعقوب، اظهار داشت: نداشتن شناخت کافی نسبت به مسأله بصیرت، عامل گمراهی خود و دیگران می شود.

وی با بیان این‌که بصیرت بعنوان چراغی در تاریکی و غبار فتنه‌هاست، خاطرنشان کرد: بصیرت یکی از مهم‌ترین اهداف الهی در خلقت انسان است، به عبارت دیگر خداوند متعال در آفرینش انسان، کسب بصیرت را یکی از وظایف بشریت قرار داده است؛ باید دانست که بصیرت تنها با تبعیت از رهبری و ولایت محقق می شود.

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که بدون وجود بصیرت؛ جامعه به گمراهی و ذلالت کشیده خواهد شد، تصریح کرد: اگر امروز شاهدیم که دشمنان اسلام و تشیع به دنبال تخریب شأن و جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران هستند، باید بدانیم که ولایت منشاء و سرچشمه بصیرت در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که سعادت دنیا و آخرت در گرو تبعیت از رهبری و ولایت است، گفت: تاریخ نشان داده انحراف از مسیر ولایت عامل گمراهی است؛ البته در صورت تشکیک به مسأله ولایت‌فقیه نیز جامعه گمراه خواهد شد، چرا که بر اساس مبانی عقلی و نقلی هیچ شکی در مسأله ولایت مطلقه فقیه در دوران غیبت باقی نمانده است.

وی با بیان این‌که عدم بصیرت موجب گمراهی و در نهایت عواقب جبران‌ناپذیری برای جامعه بشری به بار خواهد آورد، افزود: ولایت فقیه در دوران غیبت کبری حضرت ولی‌عصر(عج) در امتداد ولایت انبیاء و اولیای الهی قرار دارد، آنان‌که نسبت به مسأله ولایت شبهه‌افکنی می کنند؛ منافع خود را در خطر دیده‌اند.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجلی پیوند امت با ولایت بوده است، افزود: حضور در صحنه ملت ایران با لبیک‌گویی به رهنمودهای امام خمینی(ره) توانست بساط رژیم طاغوت 2500 ساله در کشور را جمع کند، اگر در همه مسائل تابع ولایت باشیم، معضلات اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و حتی سیاسی برطرف خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در جای جای آیات قرآنی عنوان «الذین آمنو» مشاهده می‌شود، تصریح کرد: «آمنو» در این آیات به معنای بصیرت است و انسان تنها باایمان و اعتماد به ولی‌فقیه خود می‌تواند به بصیرت دست یابد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات