۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۴۹۱۲
به میزبانی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

جلسه هم اندیشی مجمع عمومی اتاق تبلیغ خراسان برگزار شد

مجمع عمومی اتاق تبلیغ خراسان در اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تشکیل جلسه داد و اعضا پیرامون مسائل مختلف تبلیغی به گفت و گو و بیان دیدگاه های خود پرداختند.
اتاق تبلیغ خراسان اتاق تبلیغ خراسان اتاق تبلیغ خراسان اتاق تبلیغ خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اعضای اتاق تبلیغ خراسان امروز با حضور در تبلیغات اسلامی خراسان پیرامون مسائل مختلف تبلیغی اعم از فضای مجازی، محتوای تبلیغی، شعارهای تبلیغی مناسبت ها، امر به معروف و نهی از منکر و مناسبت های پیش رو اعم از دهه فجر، فاطمیه و میلاد حضرت زینب به بحث و گفت و گو پرداختند.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از فعالیت های گسترده و اهداف تبلیغات اسلامی از سوی یکی از مسؤولان این نهاد ارائه شد و پس از آن دبیر اتاق تبلیغ خراسان با توضیحی مختصر نسبت به آمار بازدید سایت، استقبال از محتوای تبلیغی  و بهره برداری نهادهای مختلف تبلیغی نظیر معاونت تبلیغ قم و نیز نحوه دریافت این مطالب از اعضا، خواستار ارائه نظرات و شروع بحث و گفت و گو شد.

برنامه ای جوان پسند و متفاوت در دهه فجر امسال

حجت الاسلام اسدی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و مسؤول کمیته علمی محتوایی ستاد بزرگداشت دهه فجر با اشاره به نزدیک شدن به ایام پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: بیش از سی سال از سالگرد پیروزی انقلاب می گذرد و برنامه های دهه فجر قدری تکراری شده است بنابریان لزوم بازنگری و سیاست گذاری نوین منجر به تفاوت ضروری است.

وی با بیان اینکه کمیته علمی محتوایی ستاد بزرگذاشت دهه فجر اخیرا ایجاد شده، از جلسه با تولیت آستان قدس و امام جمعه مشهد پیرامون این موضوع خبر داد و گفت: تاکید بر برنامه ای جوان پسند و متفاوت از بیانات ایشان بود که برای تامین محتوا مورد نیاز به نسبت سابقه ده روزه تشکیل این کمیته، سه جلسه در این رابطه برگزار شده و به نتایجی خوبی رسیده ایم.

نور افشانی های پیش از موعد 22 بهمن در راستای فجر فاطمی

عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: تفاوت دهه فجر امسال با سال های دیگر وجود دو جمعه در این فاصله زمانی است که جمعه اول میلاد حضرت زینب(س) است که باید از این فرصت در مسیر تبلیغ جریان و محور مقاومت و ایستادگی و از جان گذشتن مدافعان حرم بهره ببریم.

وی افزود: جمعه دوم که 22 بهمن است و راهپیمایی به نماز جمعه ختم می شود سخنرانی مراسم در جایگاه نماز جمعه و پیش از خطبه ها صورت می گیرد. با هدف برگزاری فجر فاطمی از شهرداری و سپاه که هر سال نور افشانی 22 بهمن را اجرا می کنند خواستیم امسال در جمعه اول میلاد حضرت زینب نورافشانی بجای جمعه دوم که مصادف با ابتدای فاطمیه است انجام شود.

حجت الاسلام اسدی گفت: لازم است خوراک سخنرانی مراسم راهپیمایی بر اساس اوضاع جهان و کشور و بر اساس منویات مقام معظم رهبری تهیه کرد که بر این اساس قصد برگزاری جلسه ای برای هم اندیشی با سخنرانان مراسم سه سال اخیر داریم تا از محتوای مناسب وخوبی که تهیه می شود مبلغان و سخنرانان را نیز تامین کنیم.

وی با بیان اینکه کمیته علمی محتوایی ستاد بزرگداشت دهه فجر کمیته اجرایی نیست بیان داشت: تدوین سیاست های راهبردی و پاسخ به شبهات پیرامون نظام و انقلاب از سوی این کمیته صورت می گیرد و با رصد شبهات شبکه های مجازی بر علیه نظام و دین که همراه با تمسخر و توهین بر علیه مقدسات هجمه های فراوانی را تدارک دیده اند پاسخگویی می کنیم.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در هلال احمر استان با اشاره به آیه 22 سوره فرقان بیان داشت: مراد از جهاد کبیر در این آیه جهاد فرهنگی است و یکی از رسالت ها و مجاهدت هایی که باید صورت بگیرد کار فرهنگی است. کار جدیدی که در کمیته مطرح و تصویب شد رصد شبکه های انقلابی و لینک و پیوستگی در جهت همپوشانی و پاسخگویی برتر است. تا از نظام و انقلاب و دین صیانت بهتری صورت بگیرد.

در این جلسه به فراخور زمان تعدادی از اعضای اتاق تبلیغ خراسان به نقد و نظر و بیان دیدگاه خود پرداختند./201/933/ب1

ارسال نظرات