۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۹۳۳
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

سختي‎هاي مبارزات و دستاوردهاي انقلاب براي نسل جديد تبيين شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت‎هاي ماه بهمن، گفت: همه ما بايد براي جوانان و نوجوانان ویژگی های انقلاب و كارهايي كه انجام گرفته است را بيان كنيم، اين كه گفتند نفت را سر سفره‎ها مي‎بريم واقعا برده شده است، بگوييم كه به روستاها برق و جاده و تلفن رفته است و پيشرفت‎هاي علمي در كشور صورت گرفته است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به حادثه ريزش ساختمان پلاسكو، افزود: افراد آتشنشان واقعا ايثارگر بودند كه چيزي براي خودشان نگه نداشتند، سختي كشيدند تا ديگران راحت باشند و اين صفت بسيار بالايي است، مؤمن واقعي كسي است كه خودش سختي ميكشد تا ديگران در راحتي باشند، كار اميرالمؤمنين(ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندان ايشان در اطعام نيازمندان ايثار بود.

وي ادامه داد: عزيزان آتشنشاني در حال سختي كشيدن براي فرونشاندن آتش بودند كه ساختمان پلاسكو فروريخت و اينها سعي كردند افراد ديگري را كه در آنجا بودند بيرون بياورند و اين كار سختي بود، در اين ساختمان حدود 500 غرقه مغازه بود و پر از اجناس بود و خارج كردن كسبه و افراد ديگر يك مسأله بود و خاموش كردن آتش مسأله ديگر بود، در اين ساختمانهاي قديمي ممكن است، كپسولهاي گاز هم باشد و امكانات زيادي هم وجود نداشته باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان كرد: چند نفر از آتشنشانان زير آوار هستند و اميدواريم كه خداوند آنان را حفظ كند و اگر هم از دنيا رفته باشند، اجر و ثواب شهيد به آنان بدهد، در روايات داريم كسي كه غرق در آب شود يا ساختمان بر روي سر او خراب شود، شهيد ميشود، هنوز هم ممكن است كساني در زيرزمين باشند و كار آواربرداري بسيار مشكل است و به هر رو اميدوارم خداوند متعال به خانواده اين عزيزان صبر و اجر فراوان عطا كند و به مجروحان شفا عنايت كند.

وي با اشاره به يكم بهمنماه و سالگرد اعدام انقلابي حسنعلي منصور، اظهار كرد: او بيشتر سعي كرد كه كاپيتولاسيون تصويب شود و سعي كرد كه عليه امام فعاليتهاي بسيار كند كه شهيد بخارايي و ياران او اين فرد را اعدام انقلابي كردند.

آيتالله طباطبايينژاد با گراميداشت ايام انقلاب اسلامي در بهمنماه، ابراز كرد: در پنجم بهمنماه بختيار دستور داد كه فرودگاه را ببندند، زيرا امام خميني(ره) گفته بودند كه من ميخواهم بيايم پيش مردم و بالاخره با تحصن روحانيان و تظاهرات مردم و شعارهاي فراواني كه غوغايي را انجام دادند، مجبور شد فرودگاه را آزاد بگذارد و در روز 12 بهمن امام خميني(ره) به كشور بازگردد، امام خميني(ره) گفته بودند كه اگر من بناست كشته شوم دوست دارم در كنار جوانان و ياران انقلابيام كشته شوم.

وي گفت: همه ما بايد جشن دهه فجر را بگيريم البته با قدري آرامش چون در ايام دهه فاطميه است، البته جشن دهه فجر و دهه فاطميه با هم هماهنگ است و منظور جشني نيست كه در آن رقص و آواز باشد، منظور از جشن بيان خدمات انقلاب اسلامي است و كارهايي كه مردم براي پيروزي انقلاب و فعاليتهاي بعد از انقلاب است كه بايد براي مردم گفته شود و اينها منافاتي با عزاداري براي حضرت زهرا(س) ندارد.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان با توصيه به پرهيز از افراط و تفريط درباره انقلاب خاطرنشان كرد: برخيها ميگويند كه اين انقلاب چه كار كرد؟ افراط و تفريط به فرموده امام علي(ع) كار جاهل است، همه دولتها خوب و بد دارند، مردم نبايد از هيچ دولتي ناراحت باشند، گاه ممكن است اشتباهاتي هم انجام شود، همه ما بايد براي جوانان و نوجوانان خصوصيات انقلاب را بيان كنيم و كارهايي كه انجام گرفته است، بيان كنيم، اين كه گفتند نفت را سر سفرهها ميبريم، واقعا برده شده است، بگوييم كه به روستاها برق و جاده و تلفن رفته است و پيشرفتهاي علمي در كشور صورت گرفته است.

وي با گراميداشت حماسه مردم آمل اظهار كرد: در سال 60، بعد از انقلاب كه منافقان دستشان رو آمد و جنگ مسلحانه را شروع كردند جمعي از منافقان با جمعي از كمونيستها در جنگلهاي آمل رفتند و تمرينهايي را انجام دادند، وارد شهر شدند و اول صبح سپاه را گرفتند و كميته انقلاب و برخي از پاسگاهها را گرفتند و مردم متوجه شدند و به مقابله برخاستند و جمعي از مردم آمل به شهادت رسيدند و فراريشان دادند و ديگر جرأت اينكه بازگردند هم نداشتند و درس محكمي به اين منافقان داده شد كه ديگر جرأت نكردند در شهرهاي ديگر كاري مشابه اين كار انجام دهند.

آيتالله طباطبايينژاد با اشاره به اينكه متأسفانه منافقان هنوز هم عليه ايران فعاليت ميكنند، افزود: آنها همان روز هم با آمريكا بودند اما امروز به آشكارا نشان دادند كه عليه ايران و همراه آمريكا هستند و ما بر كساني كه در اين راه به شهادت رسيدند درود و به منافقان و همراهان آنان لعنت ميفرستيم.

وي ادامه داد: الان در گمركهاي ما سختگيريهايي ميكنند و همين سبب شده است كه مردم ريسك كنند و بار را از غير مسير خودش وارد كنند، برخي وقتها اين بارها در جايي گير ميافتد و دو سه ماه طول ميكشد تا يك بار ساده را تحويل بدهند، اين اشتباهاتي است كه مردم را مجبور ميكند كه مسير قاچاق را پيش بگيرند./201/914/ب1

ارسال نظرات