۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۹۵۳

حمایت جمهوری آذربایجان از برقراری دولت مستقل فلسطین

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: این کشور از مبارزه مردم برادر فلسطین برای رسیدن به صلح و ثبات و برقراری دولت مستقل خود به طور کامل حمایت می کند.
فلسطینی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد یارف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکای اسلامی در مالزی افزود: مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین برای ما یک مساله دردناک است و من بار دیگر حمایت های کامل جمهوری آذربایجان از مبارزه مردم برادر فلسطین برای رسیدن به صلح و ثبات و برقراری دولت مستقل خود را بیان می کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: ما از حمایت های سازمان همکاری اسلامی از مردم فلسطین و از اقدامات انجام گرفته برای حل مساله فلسطین استقبال می کنیم.

المار محمدیاراف همچنین با تاکید بر این که اوضاع جاری برخی کشورهای اسلامی موجب نگرانی شدید می شود، بر ضرورت تقویت همبستگی اسلامی و اتخاذ موضع قاطعانه برای حمایت از مواضع عادلانه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

وی همچنین جنایات انجام گرفته علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد و خواستار اقدامات لازم مسوولان این کشور برای پایان دادن به فاجعه انسانی در ایالات مسلمان نشین این کشور شد.

به گفته المار محمدیاراف، جمهوری آذربایجان علاقه مند به تقویت بیشتر روابط خود با کشورهای اسلامی بوده و بر این مبنا سال ۲۰۱۷ میلادی سال همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان اعلام شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات