۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۹۷۲
امام جمعه نجف:

مشارکت عربستان در عملیات آزادسازی موصل کذب است

امام جمعه نجف با تکذیب خبر مشارکت عربستان در عملیات آزادسازی موصل تأکید کرد که این کشور حامی داعش است.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به آخرین رویدادهای امنیتی تصریح کرد: عملیات آزادسازی استان موصل با سرعت بالایی در حال پیشرفت بوده و مناطق استراتژیی از چنگال تروریسم آزاد شده است.

وی افزود: برخلاف آنچه که رسانه‎های معاند می‎گویند آل‎سعود در عملیات آزادسازی موصل مشارکت نکرده است چرا که از حامیان اصلی داعش به شمار می آید.

امام جمعه نجف با بیان اینکه پیروزی‎های اخیر، نظر جهانیان را درباره مجاهدان عراقی تغییر داده است، گفت: رشادت و جانفشانی ارتش عراق در یک سال و نیم به گونه‎ای بوده که آمریکا را مجبور به اعتراف به قدرت آن‎ کرده است.

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه خواستار بهبود و ارتقای سطح آموزشی مدارس شد و بیان داشت: معلمان باید به مسائل اخلاقی، علمی و فرهنگی در تعلیم به دانش آموزان توجه ویژه‎ای کنند.

حجت الاسلام قبانچی نقش معلم در تربیت دانش آموز را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: دانش آموزان باید به معلمان و قوانین مدرسه احترام بگذارند زیرا پس از پدران بیشترین اشخاضی که استحقاق تقدیر و تشکر را دارند معلمان هستند.

وی اعدام جوانان بحرینی را محکوم کرد و ادامه داد: سه جوان بحرینی که اخیرا به دست آل‎خلیفه به شهادت رسیدند هیچ جرمی را مرتکب نشده بودند و فقط به صورت مسالمت آمیز حقوق خود را پیگیری می‎کردند.

امام جمعه نجف بیان داشت: حکومت بحرین باید در سیاسیت‎های خارجی و داخلی تجدیدنظر کند، از تحت سلطه خارجی‎ها که به اسامی مختلف نظیر سپر جزیره وارد این کشور شده‎اند خارج شود، آینده خود را با عربستان گره نزد و به حقوق ملت توجه داشته باشد./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات