۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۷۴۹۹۲
آیت الله علم الهدی:

آمریکا فقط زبان زور را می فهمد/ به بدعهدی و شیطنت آمریکا پاسخ محکمی داده شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بیاییم جریانی را برای برگشت به دوران گذشته برنامه ‌ریزی کنیم که تودهنی محکمی به آمریکا بخورد و دیگر آن ‌ها بدانند این ‌طور نیست که بخواهند یک روزی سر ما را کلاه بگذارند، بعد هم به ریش ما بخندند و بعد با زور با ما حرف بزنند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ابتدا به حادثه دلخراش آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران اشاره و اظهار کرد: این حادثه را که در قلب کشور رخ داد و طی آن بیش از 600 واحد اقتصادی در آتش سوختند و تعدادی از ایثارگران آتش نشانی فداکارانه در آن به شهادت رسیدند، به ملت فداکار ایران تسلیت می گویم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله خداوند برحسب عنایات خاصه ‌ای که به این نظام و مردم مؤمن و متدین دارد، ضایعات، تلفات و خسارات اقتصادی را با برکات ارزشمند سماوی خود جبران فرماید و عزیزان از دست ‌رفته را با شهدای اسلام محشور فرموده، به بازماندگان شان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت کند.

ترور حسنعلی منصور، منشأ استکبارستیزی انقلاب

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز بهمن ماه، این ماه را ظرف زمانی پر برکتی برای انقلاب دانست و با اشاره به ترور حسنعلی منصور در نخستین روز بهمن ماه سال 43، گفت: مبارزه مردم علیه رژیم ستمشاهی در اول بهمن ماه سال 1343 به مبارزه مستقیم با استکبار جهانی تبدیل شد.

وی سپس به خیانت های منصور علیه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: این مزدور حلقه به گوش آمریکا که کاپیتولاسیون و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی را به مجلس برد و این عمل مزدورانه از تاریخ قاجار تا آن روز بی نظیر بود.

آمریکا فقط زبان زور را می فهمد

آیت الله علم الهدی سپس از پای فشاری همیشگی ملت ایران بر استکبار ستیزی یاد کرد و با بیان این که صراحت مردم در این زمینه کاهش نیافته است، گفت: حسنعلی منصور با تیر غیبی که به دست توانمند یک مجاهد فدایی و قربانی راه اسلام، یعنی شهید بخارایی صادر شد، به درک رسید و وارد جهنم شد. اول بهمن ماه در واقع اعلام موضع مبارزاتی انقلاب اسلامی ایران در مقابله با استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این‌که آمریکا تنها زبان زور را می ‌فهمد، ادامه دادآن روزی که ما در برابر آمریکا قدرت به خرج دادیم، آمریکا مجبور به عقب ‌نشینی و بلکه مجبور به پذیرش یک شکست ذلیلانه شد؛ در ماه پر میمنت و پر برکت بهمن، انقلاب مقدس ما به پیروزی رسید و دهه فجر در این ماه است که سالگردش به‌ عنوان یک جشن بی ‌نظیر در تمام ایام سال برای ما مطرح است.

دهه فجر امسال رنگ فاطمی اش را از دست ندهد

وی به همزمانی بخشی از دهه فجر سال جاری با دهه فاطمیه اشاره و اظهار کرد: بیست و دوم بهمن ماه با شب شهادت حضرت زهرا(س) به روایت 75 روز مقارن است و من از متولیان دهه فجر در کشور و وزارت ارشاد خواهش می کنم برنامه ها را به گونه ای تنظیم کنند که فجر فاطمی ما رنگ فاطمی اش را از دست ندهد.

آیت الله علم الهدی افزود: جشنواره هایی که بناست در این ایام برگزار شود، فارغ از این که در جای خود خوب هستند یا خیر، حتما قبل از بیستم بهمن ماه برگزار شود و خوب است که عمده جشن ها در بازه ولادت با سعادت حضرت زینب(س) که در دهه فجر واقع شده، برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که دهه فجر افزون بر تمام برکاتش نشان داد آمریکا جز زبان زور چیزی نمی فهمد، یادآور شد: پس از فرار شاه، ژنرال هایزر به ایران آمد تا انقلاب را سرکوب کنند و دستور حکومت نظامی دادند تا کشتاری عظیم به راه بیندازند به گونه ای که شاید یک سوم جمعیت کشور را شامل شود. اما مردم به فرمان امام، به خیابان ها آمدند و حکومت ‌نظامی را به‌کلی ساقط کردند. این زبان قدرت و زوری بود که مردم ما به آمریکا نشان دادند.

سیاست توسعه تعامل با استکبار، ملت را به خاک سیاه خواهد نشاند

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که هر جا با زبان مذاکره وارد شدیم، آمریکا با مشت گره‌کرده جلو آمد، گفت: هر زمانی ما رفتیم بساط مذاکره را بازکنیم، توسعه تعامل بدهیم و بخواهیم با زبان حرف بزنیم، آنجا آمریکا با مشت گره‌کرده جلوتر آمد و با جنایت گری و خشونت بدتری با ما مقابل شد.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: سیاست توسعه تعامل در این کشور نه‌ تنها سیاستی شکست ‌خورده است، بلکه اگر خدای ناکرده ادامه پیدا کند، ملت را به خاک سیاه خواهد نشاند و نظام و انقلاب را نابود خواهد کرد. اصلاً جریان تعامل و مذاکره با استکبار معنا ندارد چرا که استکبارستیزی یک اصل تغییرناپذیر نظام مقدس اسلامی ما است؛ از اول از سوی امام(ره) بنیان نهاده شد و تا آخر هم باید ادامه داشته باشد.

به بد عهدی و شیطنت آمریکا پاسخ محکمی داده شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: برجام تمام شد و نتیجه‌اش فقط این شد که یک سند بد عهدی و شیطنت از آمریکا به دست آمد. این در حالی بود که امام راحل از روز اول گفتند «آمریکا شیطان بزرگ است» و رهبر معظم انقلاب نیز گفتند «آمریکا بد عهد و فریب کار است»،  آیا ما فقط برای این‌که حرف امام(ره) و رهبری را نپذیریم و بخواهیم تجربه کنیم، باید این‌همه سرمایه‌گذاری می‌کردیم؟ آیا باید سانتریفیوژها از کار می‌افتاد و قدرت هسته ‌ای ما به نزدیک صفر می‌ رسید؟

وی در پایان با اشاره به لزوم پاسخ متناسب و محکم به بد عهدی و شیطنت آمریکا، تأکید کرد: الآن بیاییم جریانی را برای برگشت به دوران گذشته برنامه ‌ریزی کنیم که تودهنی محکمی به آمریکا بخورد و دیگر آن ‌ها بدانند این ‌طور نیست که بخواهند یک روزی سر ما را کلاه بگذارند، بعد هم به ریش ما بخندند و بعد با زور با ما حرف بزنند. این برای مردمی که شهید داده اند و می ‌دهند، قابل تحمل نیست./201/820/ب1

ارسال نظرات