۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۰۱۰

انتقاد امام جمعه آمل از کم توجهی مدیران در بزرگداشت حماسه 6 بهمن

حجت الاسلام مرتضوی گفت: آمل را به عنوان دارالمومنین می شناسند اما متاسفانه اگر مدیران شهرستانی دغدغه داشتند حماسه اسلامی ششم بهمن را به عنوان نماد ملی و بین المللی می کردند و این نشان می دهد برای خودمان ارزش قائل نیستیم.
آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در نخستین گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهرستان آمل که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با قدردانی از برپایی چنین جلسه ای به همت اداره آموزش و پرورش درجهت رفع موانع و مشکلات پیش روی ائمه جماعات مدارس آمل گفت: متاسفانه اشاعه فرهنگ نماز و کارهای فرهنگی به سبب موازی کاری غریب واقع شده است.

وی با انتقاد از مدیران فرهنگی شهرستان که در جهت پیگیری های فرهنگی بی تفاوت هستند، افزود: در این شهر برای یک موسیقی بنرهای بسیاری می زنند و برای گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن مدیران درخواب هستند.

امام جمعه آمل افرود: اگر در این شهر کارها خوب پیش رود صاحبان بسیاری پیدا می کند و اگر خدایی ناکرده خوب نشد به گردن دیگران می اندازند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه ما مخالف موسیقی نیستیم، اظهار داشت: ما آن موسیقی را می خواهیم که برمبنای شرع مقدس اسلام باشد که مورد حمایت قراردارد و در این شهر میان مدیران وحدت و یکپارچگی وجود دارد اما اغلب مدیران بی تفاوت درکار هستند و هیچ دغدغه ای برای دین و نظام ندارند.

وی ادامه داد: آمل را به عنوان دارالمومنین می شناسند اما متاسفانه اگر مدیران شهرستانی دغدغه داشتندحماسه اسلامی ششم بهمن را به عنوان نماد ملی و بین المللی می کردند و این نشان می دهد برای خودمان ارزش قائل نیستیم.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه بخشی از وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری کار فرهنگی است، گفت: شورای اسلامی شهر برای همه چیز به جز کارهای فرهنگی مصوبه دارد که همه مقصر هستند.

حجت الاسلام مرتضوی تصریح کرد: اگر امروز نتوانیم دانش آموزان را در مدارس نماز خوان به بار بیاوریم انتظار نداشته باشیم که بتوانیم در امر تعلیم و تربیت حرکتی صورت دهیم.

وی افزود: ترویج نماز برکات و دستاوردهای بسیاری داشته و سبب اصلاح در جامعه می شود و بسیاری از دغدغه های فکری موجود را برطرف می کند.

امام جمعه آمل با بیان این که نماز نخستین سوال روز قیامت و محور همه قبولی ها، گفت: همه باید برای رفع مشکلات تربیتی دانش آموزش گام برداریم تا آموزش و پرورش اثرگذار باشد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش در همه عرصه ها می تواند نقش اثرگذاری داشته باشد و نماز جماعت در مدارس می تواند در روحیه دانش آموزان اثربخشی شایسته ای ایفا کند.

امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه در جامعه امروزی بی حجاب نداریم اما بی توجه به حجاب داریم، گفت: اگر می خواهیم تبلیغ کنیم تبلیغ دوستی را صورت دهیم که می تواند برکات ارزنده ای داشته باشد.

حجت الاسلام مرتضوی اظهار داشت: نیاز است برای گسترش مسائل فرهنگی و دینی در مدارس انحمن خیرین فرهنگی را راه اندازی کنیم تا بتوانیم آن چیزی که در توان داریم برای اشاعه فرهنگ قرآنی و نماز در آموزش و پرورش انجام دهیم.

وی افزود: توسعه فرهنگ دینی امری ارزنده و مهم است که ضرورت دارد در این راستا کوشا بوده و تلاش های ارزنده را در این مسیر صورت دهیم./202/1314/ب1

ارسال نظرات