۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۰۱۸
پژوهشگر حوزه خانواده:

صبر و محبت میان همسران بنیان خانواده را استحکام می بخشد

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به زوج های جوان، گفت: به فرموده رهبری، اساس زندگی محبت است و بنیان و اساس خانواده نیز با صبر و محبت میان همسران حفظ می شود.
داوودی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، نویسنده و پژوهشگر حوزه خانواده عصر امروز در مراسم پیوند آسمانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در تبیین راهکارهای کسب خوشبختی گفت: پنج  قانون خوشبختی وجود دارد که اگر در در زندگی پیاده شود آرامش در زندگی حاکم می شود.

قوانین خوشبختی

وی خطاب به زوج های جوان افزود: این قانون ها این است که نگاهتان را به زندگی تغییر دهید، برای کسب آرامش، اخلاقتان را عوض کنید، محبت درمانی را در زندگی فراموش نکنید، رازدار باشید و صبر را در زندگی پیشه کنید.

حجت الاسلام داوودی نژاد تصریح کرد: برخی افراد فقط بدی ها را سال ها در ذهن خود نگه می دارند و خوبی های اطرافیانشان را فراموش می کنند؛ این افراد غالبا فرصت لذت بردن از زندگی را از دست می دهند و موجب لطمه زدن به کانون خانواده می شوند.

این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه سعی کنیم ابتدا خودمان را اصلاح کنیم، به بانوان توصیه کرد: اگر می خواهید به همسرتان محبت بورزد باید کاری کنید تا غرور شوهرتان را زیاد کنید و به او احساس آرامش و قدرت ببخشید.

مشکلات تا زمانی حل شدنی است که کلیدش نزد شما باشد

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به اینکه زن ها با زبان می توانند همسرشان را جادو و فضای خانواده را اصلاح کنند، ادامه داد: راز دار باشید و مشکلات زندگیتان را با کسی در میان نگذارید زیرا تا زمانی مشکلات حل شدنی است که کلیدش نزد شما باشد.

نحوه ابراز محبت زن و شوهر به یکدیگر

وی خطاب به آقایان یادآور شد: اگر می خواهید عفت همسرتان محفوظ باشد، فقط او را نگاه نکنید بلکه با تمام وجود، تماشا و توصیفش کنید، کلمات محبت آمیز بگویید و با عشق آنها را خطاب کنید؛ اگر استفاده از کلمات محبت آمیز را بلد نیستید، با نگاه و چشم به آنها عشق بورزید.

این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: اگر مردی می خواهد به همسرش محبت کند باید به او بها دهد و ناز همسرش را بخرد این در حالی است که زنان برای محبت به مرد، صرفا باید به تغذیه، نیاز جنسی و حفظ غرور و اقتدار او متمرکز شوند.

کوچک اما بسیار هدیه دهید

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به اهمیت احترام همسران به یکدیگر گفت: اگر می خواهید به همسرانتان اهمیت دهید، نسخه حضرت رسول اکرم(ص) را اجرا کنید و به زنان بسیار هدیه بدهید زیرا بیش از آنکه کمیت هدیه مهم باشد کیفیت آن مهم است.

وی زوج های جوان را به شرح صدر دعوت و تاکید کرد: صبر را در زندگی تمرین کنید و گذشت داشته باشد، انتقادپذیر باشید، هنگام عصبانیت ادب را رعایت کنید و انتقادات بی جا از همسرانتان نکنید.

این مشاور خانواده به زوج های جوان هشدار داد: از روابط عاطفی و عشق های گذشته با یکدیگر صحبت نکنید و حتی به شوخی نیز کارهای بد را به یکدیگر نسبت ندهید./201/930/ب1

ارسال نظرات