۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۵۰۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

ارتقای اندیشه دینی و توسعه ارزش‌های معنوی مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ارتقای اندیشه دینی و توسعه ارزش‌های معنوی در بین اقشار مختلف مردم است.
حجت الاسلام قدیمی - استاد حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، استاد حوزه و دانشگاه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به فراواني و گستردگي دستاوردهاي انقلاب اسلامي، اظهار کرد: نظام مقدس اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته دستاوردهای درخشانی در عرصه‌های مختلف داشته که این روند باید با قدرت و سرعت تداوم داشته باشد.

وي افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي منافع آمريكا و ديگر هم‌پيمانان غربي و عربي آنها در منطقه به خطر افتاد؛ زیرا انقلاب و نظام اسلامی سبب شكسته شدن ابهت پوشالي ابرقدرت‌ها و دولت‌های استعماري شد و به اين طريق وحشت از دل مظلومان به دل مستكبران انتقال يافت.

حجت‌الاسلام قدیمی که مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد است، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي با باز كردن دريچه نور و اميد در دل مسلمانان جهان، با الگوسازی براي ملت‌های مستضعف و صف‌آرایی در برابر نمايش قدرت مستكبران، سبب بيداري امت اسلامي شد.

وي تصريح كرد: به بركت انقلاب اسلامي زمينه گسترش افكار اسلامي، تقويت دين و اخوت بين امت اسلام فراهم شده و ماهيت فرهنگي انقلاب كه مبتني بر انديشه ديني و ارزش‌های معنوي بود، توسعه پيدا كرد.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه پيام و هدف اصلي انقلاب بر انديشه ديني و ارزش‌های معنوي استوار بود، گفت: ايمان و اعتقاد به خداوند و اراده راسخ مردم ايثارگر و انقلابي، سبب برچيده شدن رژيم طاغوت، تحكيم و تقويت اسلام و در نهایت پيروزي انقلاب اسلامي شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی ارتقای اندیشه دینی و توسعه ارزش‌های معنوی در بین اقشار مختلف مردم است.

وی با تأکید بر حفظ دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامي با فداكاري و ازجان‌گذشتگی شهيدان بسياري به ثمر رسيده است؛ از این‌ رو ما بايد با حفظ آرمان‌های انقلاب، زمينه گسترش و توسعه نظام اسلامی را در همه ابعاد فراهم كرده و راه شهيدان را ادامه دهيم.

حجت‌الاسلام قدیمی با تأکید بر اينكه ولايت فقيه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، ادامه داد: تاکنون اتحاد، همدلی، همبستگی و بصیرت ملت ایران با رهبری ولی فقیه، توطئه‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف را خنثی کرده و از این پس هم دشمنان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی اظهار کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب حربه‌های مختلفی نظير ترور، تهاجم نظامی و تهاجم فرهنگي، تهدید، تحریم و غیره را برای تضعیف و شکست نظام اسلامي در پیش گرفتند؛ اما در همه این عرصه‌ها با درايت ولايت فقيه و حضور به‌ موقع و محکم مردم شکست خوردند./9314/302/ب2

ارسال نظرات