۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۰۶۶

پیام خانواده های شهدای اعدام شده بحرینی

خانواده های شهدای اعدام شده بحرینی در پیامی به تعرض های صورت گرفته از سوی آل خلیفه پس از اعدام فرزندانشان پرداختند.
بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، خانواده سه شهید اعدام شده بحرینی به نام های عباس مشیمع، علی السنکیس و سامی مشیمع با صدور پیامی مشترک، ضمن بی گناه خواندن فرزندان خود، پادشاه بحرین را مسؤول خون این افراد دانستند.

در این پیام آمده است: از همه علما، فقها، سیاستمداران، قشرهای مختلف مردم و کشورهای دوست که در این مصیبت با ما ابراز همبستگی کرده و تلاش فروانی برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام انجام دادند، تقدیر و تشکر می کنیم.

خانواده های شهدا افزودند: پادشاه بحرین را مسؤول جنایت قتل فرزندان خود دانسته و تأکید می کنیم که چیزی به نام «دولت» در بحرین یک کذب محض است و خون های بی گناه ریخته شده مطمئنا دامان آنان را در دنیا و آخرت خواهد گرفت.

آنان با اشاره به اینکه شهدا از اتهامات منتسب کاملا مبرا بوده و به دلیل حق طلبی جان خود را از دست دادند، تصریح کردند: وصیت شهدا به ملت بحرین این است که به مطالبه حقوق خود ادامه داده و در راه کرامت به جانفشانی بپردازند. مطالباتی که فرزندانمان برای آنها به شهادت رسیدند کاملا ملی بوده و هیچ ارتباطی به شیعه و سنی ندارد.

در ادامه این پیام آمده است: از برادران اهل تسنن که در مراسم عزا حضور یافته و اوج همبستگی ملی را به نمایش گذاشتند، تقدیر و تشکر می کنیم و به کسانی که از اعدام فرزندانمان شادمان هستند می گوییم که هیچ جایگاهی در این کشور ندارید.

خانواده های شهدا درباره تعرض های صورت گرفته پس از اعدام این سه جوان اظهار داشتند: مصادره حق خانواده ها در تعیین زمان تشییع و دفن، ممنوعیت ورود اکثر بستگان از حضور در قبرستان، محرومیت برادران بازداشت شده شهدا از حضور در مراسم خاکسپاری، بازرسی گسترده خانواده های شهدا پیش از ورود به قبرستان، تبریک گویی و کف زدن و استفاده از الفاظ نامناسب ماموران امنیتی در هنگام دفن پیکرها و بازداشت برادر شهید مشیمع به دلیل گریه در سوگ برادر از مواردی است که پس از اعدام با آن روبرو بودیم./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات