۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۵۰۹۰

شانتاژ خبری مقام صهیونیست از انتقال برخی سفارت خانه های خارجی به قدس اشغالی

در حالی که هیچگونه نشانه ای از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مشاهده نمی شود، وزیر زیر ساخت های رژیم صهیونیستی مدعی شد که با انتقال سفارت خانه آمریکا به قدس، کشورهای دیگر نیز تشویق به این کار خواهند شد.
قدس شریف

به گزارش خبرگزاری رسا، یوال اشتاینس وزیر زیر ساخت های رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که ترامپ به وعده خود نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس عمل کند.

وی گفت: همه ما می دانیم چه مسؤولیت سنگینی بر دوش ترامپ است، اما امیدواریم او با شجاعت و جدیت کامل این اقدام را صورت دهد.

وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا اولین کشوری خواهد بود که سفارت خود را به قدس انتقال می دهد و پس از آن دیگر کشورها نیز دست به چنین اقدامی می زنند.

وعده تبلیغاتی ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی با مخالفت شدید فلسطینیان مواجه شده و روز گذشته (جمعه) ساکنان بیت لحم تصاویر دونالد ترامپ را به آتش کشیدند.

اقدام فلسطینیان همزمان با برگزاری مراسم سوگند «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، در اعتراض به رویکرد جدید و تصمیم برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس صورت گرفت و ساکنان بیت لحم با تجمع در ورودی بخش شمالی این شهر، عکس های وی را به آتش کشیدند.

در پی این اقدام نظامیان رژیم اشغالگر قدس برای متفرق کردن آنها به زور متوسل شدند.

به نوشته ایرنا، اظهارات جنجالی ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تاکنون با واکنش های بسیار شدید مقام های فلسطینی و برخی کشورهای اسلامی روبه رو شده است.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 میلادی میلادی در جنگ با عرب ها نیمی از بیت المقدس را تصرف کرد و آن را در سال 1980 میلادی به سرزمین های اشغالی ملحق کرد.

آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل این الحاق را به رسمیت نمی شناسند و به همین دلیل بیت المقدس مساله اصلی است که باید در گفت وگوهای صلح با فلسطینی ها حل شود./847/ب102/د

ارسال نظرات