۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۱۰۶
دبیر ستاد اقامه نمار ابوموسی:

اشاعه فرهنگ نماز در جامعه بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است

دبیر ستاد اقامه نماز ابوموسی گفت: یکی از راه های مقابله با مشکلات و معضلات اجتماعی توسعه و نشر و گسترش فرهنگ نماز و اقامه نماز در بین افراد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است. 
آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین شیرزاد حسنی دبیر ستاد اقامه نماز ابوموسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به حدیث معروف «کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیته»؛ گفت: ما همه در قبال نماز این امانت بزرگ الهی مسؤول هستیم و باید اطرافیان خود را به نماز دعوت کنیم. از استاد دانشگاه، معلم، مربی، پدر و مادر گرفته همه در قبال نماز مسؤول هستیم.

وی افزود: یکی از راه های مقابله با آسیب ها و معضلات اجتماعی توسعه و نشر و گسترش فرهنگ نماز و اقامه نماز در بین افراد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

دبیر ستاد اقامه نماز ابوموسی گفت: نماز یکی از سفارشات موکد و یکی از برنامه های اصلی و ضروری همه پیامبران بزرگ الهی و همه ائمه معصومین علیهم السلام بوده است.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در وصیتی به امام علی(ع) فرمود: اى على هفت خصلت است در هر کس باشد حقیقت ایمان خود را کامل کرده است و درهاى بهشت به رویش باز شده است آن که وضویش را کامل کند، و نمازش را نیکو بجاى آرد، و زکات مالش را بپردازد، و خشمش را نگاه دارد و زبانش را از کلام حرام حبس کند و از گناهش استغفار کند و نسبت به اهل بیت پیامبرش خیر خواه باشد.

وی بیان کرد: معلمان در کنار تدریس کتب درسی به نماز دانش آموزان به عنوان سرمایه های عظیم انسانی و مدیران آینده انقلاب اسلامی اهمیت ویژه بدهند و آنها را تشویق و ترغیب به حضور در صفوف نماز جماعت مساجد کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی عنوان کرد: باید قدمی در راه اشاعه نماز برداریم تا نماز نیز در عالم آخرت به فریاد ما برسد و شفاعت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز شامل حال ما بشود.

وی با اشاره به اینکه نماز سفارش وجود نازنین اباعبدالله الحسین(ع) و پیام عاشورا است، گفت: همه باید تلاش نمایند که این واجب الهی را گسترش دهند و نسبت به نماز حساسیت ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به وجود معضلات و آسیب های اجتماعی همانند طلاق، اعتیاد و غیره در جامعه، تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با این مشکلات و معضلات اجتماعی توسعه و نشر و گسترش فرهنگ نماز و اقامه نماز در بین افراد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

دبیر ستاد اقامه نماز ابوموسی با اشاره به جنگ نرم شدید دشمن علیه جوانان و آینده سازان بیان کرد: نماز مهم ترین سلاح مقابله با جنگ نرم دشمن است که جوانان و امیدهای انقلاب را در برابر هجمه های نرم دشمن بیمه می کند.

وی با اشاره به وضعیت اقامه نماز در شهرستان گفت: وضعیت اقامه نماز جماعت در این شهرستان از شرایط خوبی برخوردار است اما این دلیل نمی شود که ما برای ترویج و گسترش این واجب الهی تلاش نکنیم./302/851/ب1

ارسال نظرات