۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۷۵۲۵۶
در آینده ای نزدیک صورت می گیرد؛

راه اندازی مرکز زبان در حوزه علمیه تهران

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه تهران از راه اندازی مرکز زبان در معاونت آموزش این حوزه خبر داد و گفت: امیدواریم سال آینده حداقل در پنج مدرسه علمیه تهران بحث مکالمه زبان به صورت رسمی آغاز شود.
حجت الاسلام رحیمی صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق، قائم مقام مدیریت حوزه علمیه تهران، در حاشیه مراسم اختتامیه سومین دوره تربیت استاد مکالمه عربی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، از راه اندازی مرکز زبان در معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دنبال انجام کارهای بزرگی در این زمینه هستیم.

وی افزود: زبان به ویژه زبان عربی یکی از ابزارهای بسیار مهم در جهت انجام رسالت طلبگی است، بر همین اساس مصوبه شورای عالی حوزه و تأکید مراجع معظم تقلید به ویژه رهبر معظم انقلاب این بوده که زبان عربی باید در حوزه های علمیه به زبان رسمی تبدیل شود، یعنی طلاب در عین توجه به زبان فارسی، زبان عربی را یاد بگیرند.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به آغاز کار زبان آموزی در این حوزه، بیان داشت: در گذشته کارهایی صورت گرفته، ولی اکنون این کار به صورت رسمی دنبال می شود.

وی ادامه داد: با وجود این که در کشور دارای مشکل کمبود استاد مکالمه عربی هستیم، ولی در استان تهران چنین مشکلی نداریم، در همین دوره نیز اساتید خوبی تربیت و معرفی شده اند.

حجت الاسلام رحیمی صادق خاطرنشان کرد: استان تهران به عنوان یکی از قطب های پنجگانه مکالمه عربی از سوی حوزه به رسمیت شناخته شده و امیدواریم سال آینده حداقل در پنج مدرسه علمیه تهران بحث مکالمه زبان به صورت رسمی آغاز شود.

وی در ادامه تأکید کرد: جای هیچ شکی نیست که زبان عربی زبان قرآن و دین است و امروز از مؤثرین عوامل تبلیغ دین در جهان اسلام و بشریت به شمار می آید و از آنجا که حوزه های علمیه مهد تولید علم به ویژه علوم انسانی اسلامی بوده و رسالت سنگین تبیین، گسترش معارف و پاسخگویی به شبهات مختلف را دارند، باید از ابزار زبان نیز بهره ببرند./993/202/ب2

ارسال نظرات