۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۴۰۳
امام جمعه چالوس:

نهضت امام خمینی عامل احیای دین در جامعه شد

امام جمعه چالوس با بیان این که انقلاب اسلامی بزرگترین تحول جهانی قرن بیستم بود، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با قیام خود غرور ملت های مستضعفی را که سالیانی مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان بازگرداند.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس بعد از ظهر امروز در دیدار ستاد دهه فجر چالوس با گرامیداشت ماه بهمن و در پیش بودن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ماه بهمن برای ملت پر از خاطره و یادآور اوج انقلاب ملت ایران و پیروزی انقلاب اسلامی‌است.

وی با اشاره به این که در این ماه امام راحل پس سال‌ها دوری از وطن، پس از فرار شاه خائن پیروزمندانه به‌میان مردمش بازگشت، افزود: این شخصیت با استقبال بی نظیر امت اسلامی در کنار شهدای نهضت در بهشت زهرا آن سخنرانی تاریخی را ایراد کردند و پس از ده روز بساط حکومت طاغوتی برچیده شد و انقلاب ملت ایران به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ناجی این ملت بود، افزود: این عبد صالح خدا، امنیت، عدالت، ذلت‏ گریزی، استکبارستیزی، ایمان و رسیدن به کمال را به بدنه جامعه تزریق کردند.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که ولایت فقیه مهم ترین دستاورد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: بر همه ما واجب است به‌ عنوان سرباز ولایت و نظام با بصیرت، آگاهی و اطاعت ‏پذیری از ولایت فقیه توطئه دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب را خنثی کنیم.

امام جمعه چالوس با بیان این که انقلاب اسلامی بزرگترین تحول جهانی قرن بیستم بود، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با قیام خود غرور ملت های مستضعفی را که سالیانی مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان بازگرداند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) نه تنها سرنوشت کشور را تغییر داد، بلکه میلیون ها انسان گم‌گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فراخواند.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که دهه فجر فرصتمی مقنعم برای معرفی فرهنگ اسلام ناب است، گفت: تشریح آرمان های انقلاب اسلامی به ویژه برای نسل جوان می تواند در خنثی شدن توطئه مستکبران نقش اساسی داشته باشد.

امام جمعه چالوس به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای ناکارآمد جلوه دادن خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: باید با تبیین و تشریح صحیح خدمات و کارکردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای عموم جامعه این توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی موجب خوشحالی ملت های مستضعف و آزاده جهان شده است، تصریح کرد: انقلاب ملت بزرگ ایران که رهبری امام راحل به پیروزی رسید موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه های دشمنان در جهان و کشورهای منطقه شد.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که امروز گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تلاش 38 ساله دشمنان برای انزوای نظام اسلامی در عرصه جهانی خنثی شد و بی نتیجه ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی از نخستین روزهای پیروزی این نهضت عظیم توطئه و دشمنی علیه این ملت بزرگ را آغاز کردند، تصریح کرد: ملت ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در 38 سال گذشته هیچ گاه از توطئه افکنی و نقشه های شوم دشمنان در امان نبوده است.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که حضور در صحنه ملت ایران همواره پشتوانه مستحکمی برای انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان بوده است، گفت: نهضت عظیم امام راحل نیز با حضور و همبستگی آحاد ملت ایران به پیروزی رسیده است.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که رمز بقا و ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی در گرو حضور در صحنه ملت بزرگ ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام به خوبی می دانند اگر بخواهند در این کشور نفوذ پیدا کنند باید میان مردم و حکومت فاصله بیاندازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه دست از آرمان ها و ارزش های انقلاب نخواهند کشید، تصریح کرد: ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی تا پای جان در مسیر انقلاب و آرمان های آن حرکت خواهند کرد و هیچ گاه از این مسیر متعالی و ارزشی عقب نخواهند نشست.

حجت الاسلام راشدی ادامه داد: با توجه به بیش از سه دهه توطئه و دشمنی غرب با ملت ایران، اما امروز نظام اسلامی تنها کشور مستقل و آزاد جهان است که در برابر همه قدرت‌های استکباری ایستاده است و خواب راحت را از سردمداران کفر و استکبار ربوده است.

وی با تأکید بر این که امروز هیچ قدرت بیگانه‌ای برای ملت ایران تصمیم نمی‌گیرد، بیان کرد: هر تصمیمی در منطقه بدون حضور تاثیرگذار ایران امکان‌پذیر نیست و این مسأله در بحران های اخیر منطقه ای کاملاً مشهود بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوري اسلامي يك واقعيتي است كه دنيا روي آن حرف دارد و همواره مورد توجه ويژه، ارزيابي و رصد سياستمداران بزرگ جهان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بيان اين که امروز دو جبهه حق و باطل در مقابل هم صف آرايي کرده‌اند، يادآور شد: به لحاظ اينکه جبهه باطل در معرض نابودي است به همین دلیل اين جبهه تلاش مي‌کند تا به هر شکل ممکن خود را حفظ کند.

حجت الاسلام راشدی با بيان اين که برنامه‌هاي امسال دهه فجر بايد با سال‌هاي گذشته متفاوت باشد، تأکيد کرد‌: انديشه‌هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري بايد در اولويت برنامه‌هاي دهه فجر قرار گيرد.

وی با بیان این که برگزاري با شكوه ايام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامي، ارج نهادن به مقام شهيدان انقلاب است، گفت: دهه فجر فرصتي مناسب براي بيان خاطرات، آرمان ها و ارزش هاي دوران شكوهمند انقلاب اسلامي ايران است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید از اين فرصت براي آشنا ساختن نسل سوم و چهارم انقلاب با اين آرمان ها و ارزش ها استفاده كرد، افزود: امروز نسل جوان جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگو هستند./1317/202/ب2

ارسال نظرات