۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۷۵۶۱۹
رییس ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات آذربایجان غربی:

مشارکت 90 میلیاردی به توسعه عتبات عالیات در مدت دو سال صورت می گیرد

رییس ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات آذربایجان غربی از مشارکت 90 میلیارد ریالی آذربایجان غربی در توسعه دو صحن در کربلا و نجف اشرف در مدت دو سال خبر داد.
رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سید حسن حسینی، رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی صبح امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان با اشاره به تعهد ستاد استان برای مشارکت 90 میلیارد ریالی در توسعه عتبات عالیات در عراق، اظهار داشت: این مبلغ از محل کمک های مردمی در ساخت یکهزار متر مربع از صحن عقیله بنی هاشم در کربلا به مبلغ چهل میلیارد ریال و یکهزار مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به مبلغ سی میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی گفت: بیست میلیارد ریال نیز برای زیرسازی و اسفالت ۲ کیلومتر از اطراف حرم امامین عسکریین(ع) از سوی ستاد استان هزینه خواهد شد.

حسینی با انتقاد از عملکرد ضعیف ستاد عتبات عالیات استان در سالهای گذشته، گفت: ستاد عتبات عالیات استان با وجود گذشت 12 سال از فعالیتش در استان، تا به امروز فقط یک میلیارد ریال در توسعه و بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته است که این میزان شایسته استانی با 12 هزار شهید نیست.

وی عدم اطلاع رسانی شفاف و مؤثر را از دلایل کمرنگ بودن مشارکت مردم استان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد و گفت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی شفاف و دقیق، ستاد عتبات عالیات را در جلب مشارکت های مردمی و ارتقاء رتبه استان به جایگاهی مناسب تر یاری رسانند.

وی گفت: آذربایجان غربی در حال حاضر از نظر مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات عالیات و حتی ایجاد موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در رتبه های آخر در بین 31 استان کشور قرار دارد.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه ریالی از بودجه دولتی برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات هزینه نمی شود، گفت: توسعه و بازسازی حرم های مقدس در عراق و سوریه با مشارکت های مردمی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: هیأت های مذهبی، روحانیان، رسانه ها، حوزه های مقاومت بسیج و کارکنان ادارات می توانند با هدف تبلیغ و ترویج شعائر دینی نسبت به تشویق دیگران برای مشارکت در این کار خیر اقدام کنند.

حسینی گفت: مردم آذربایجان غربی می توانند برای مشارکت در توسعه صحن عقیله بنی هاشم در کربلا وصحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف مبالغ و نذورات خود را به شماره حساب 0103033535007 به نام ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نزد بانک ملی واریز کنند./936/202/ب2

ارسال نظرات