۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۷۵۸۳۸
مدیر حوزه علمیه مروی:

جامعیت و انقلابی گری از ویژگی‌های بارز آیت الله خسروشاهی بود

حجت الاسلام خیرآبادی گفت: از جمله ویژگی‌های آیت الله خسروشاهی جامعیت و انقلابی گری آن مرحوم بود و همیشه دغدغه مردم و اجتماع را داشت.
حجت الاسلام خیر آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید خیرآبادی مدیر حوزه علمیه مروی ظهر امروز در مراسم ترحیم آیت الله خسروشاهی که در حوزه علمیه مروی برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در باب نقش عالمان، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند "عالمی که از عمل او جامعه استفاده می‌کند از هفتاد هزار عابد ارزش بیشتری دارد"، از آنجایی که عابد به دنبال نجات خود است اما عالم افزون بر دغدغه خودش به فکر سعادت دیگران نیز هست این درجه را امام اشاره دارند.

وی ادامه داد: اگر یک عالم دار فانی را وداع کند در اصل بر پیکره اسلام خدشه وارد می‌شود زیرا کسی جای او را نمی‌تواند پر کند، در طول تاریخ نیز این امر را دیده‌ایم، با ارتحال امام خمینی(ره)، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت‌الله خسروشاهی و دیگران کاملا جای خالی آنها احساس شده است.

مدیر حوزه علمیه مروی تاکید کرد: از جمله ویژگی‌های آیت الله خسروشاهی جامعیت آن مرحوم بود، وی همیشه دغدغه مردم و اجتماع را داشت، او یک شخصیت یک کاملا انقلابی بود و نسبت به کسانی که در مقابل امام راحل و انقلاب و همچنین رهبری زاویه داشتند ایستاده و با آنها قطع ارتباط می‌کرد.

حجت الاسلام خیرآبادی یادآور شد: از نظر آن مرحوم حرکات باطنی افراد مهم‌تر بود، وی سعی کرد در زمان حیات خود بنای تربیت و سیر و سلوک را برای طلاب در نظر بگیرد، وی به قرآن و اهل‌بیت(ع) اهمیت زیادی می‌داد و اعتقاد راسخ داشت. علما به جایی نرسیدند مگر آنکه به اهل‌بیت(ع) توسل کرده باشند.

وی افزود: در بسیاری از مواقع دیده شده بود که با شنیدن قرآن یا بردن نام خدا در مجالس در بدن وی لرزه می‌افتاد، همچنین به امام حسین(ع) و زائران ایشان ارادت خاصی داشتن و همیشه آنها را مورد تکریم قرار می‌داد.

مدیر حوزه علمیه مروی در پایان گفت: آیت الله خسروشاهی بسیار بی‌ریا و بی‌تکلف بود، از نظر وی مراسم‌های دینی نباید لوکس برگزار می‌شد و از این رو ما نیز مراسم ختم آن مرحوم را به دور از هر تجمل برگزار کردیم.

لازم به ذکر است در این مراسم حجت الاسلام میثم خامنه‌ای، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، آیت الله گرکانی از اعضای سابق مجلس خبرگان رهبری، آیت الله بطحایی نماینده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، آیت الله علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، آیت الله مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رئیس پژوهشگاه علوم انسانی، آیت الله ردایی عضو هیات علمی دانشگاه شاهد، آیت الله شهریاری، آیت الله طبرستانی مدرس سطوح عالی حوزه‌های علمیه مروی و حجت الاسلام شهاب مرادی کارشناس امور خانواده و جوانان و جمعی از اساتید حوزه و طلاب حضور داشتند./202/816/ب1

ارسال نظرات