۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۸۴۶

۸۷ هزار میانماری مجبور به ترک منزل شده اند

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد که دست‌کم ۲۱ هزار نفر از مسلمانان میانمار داخل کشور آواره شده‌ و ۶۶ هزار نفر دیگر نیز به بنگلادش گریخته‌اند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش هفته‌ای دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در اثر حوادث خشونت‌آمیز علیه مردم مسلمان میانمار دست‌کم ۲۱۰۰۰ نفر از آن‌ها در داخل کشور آواره شده و حدود ۶۶۰۰۰ نفر دیگر نیز به بنگلادش رفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: کمک‌های بشردوستانه در تعداد زیادی مناطق مستقر در شمال ایالت میانمار از سرگرفته شده است، اما دولت میانمار هنوز هم اجازه ورود مسؤولان بین‌المللی به برخی مناطق را نمی‌دهد.

دولت میانمار با تصویب قانونی از سال ۱۹۸۲ تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان سلب کرده است. طبق آمار سازمان ملل متحد در سال‌های اخیر، با افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان منطقه، بیش از ۱۳۰ هزار مسلمان مجبور به فرار از میانمار شده‌اند.

به نوشته ایکنا، حملات بودائیان به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، تاکنون شمار زیادی کشته برجا گذاشته است.

در این حملات صدها خانه و کارخانه به آتش کشیده شد و بسیاری از مسلمانان منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات