۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۷۵۸۵۱

فلسطینیان در مقابل کنست صهیونیستی تظاهرات کردند

فلسطینیان در اعتراض به شهادت یک فلسطینی بدوی که به هنگام تخریب منزلش در روستای ام الحیران به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شهادت رسید، در مقابل پارلمان این رژیم (کنست) تظاهرات کرده‌اند.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، در اعتراض به شهادت یک فلسطینی بدوی که به هنگام تخریب منزلش در روستای ام الحیران به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شهادت رسید، فلسطینیان در مقابل کنست تظاهرات کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که دوشنبه  (4 بهمن 95) برگزار شد، تحویل پیکر این فلسطینی به نام يعقوب موسى أبو تشيان را که چهارشنبه گذشته به شهادت رسید، خواستار شدند.

نیروهای صهیونیستی مدعی شده بودند که تشیان با خودروی خود به سمت نیروهای صهیونیستی هجوم برده و یک افسر این رژیم را کشته است اما شاهدان عینی این روایت را جعلی و بی‌اساس توصیف کردند.

معترضان فلسطینی همچنین اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان و همچنین موافقت تل آیو با ساخت صدها واحد مسکونی جدید دیگر در شرق بیت‌المقدس را محکوم کردند.

موافقت تل‌آویو با ساخت این واحدهای مسکونی در حالی است که جامعه بین المللی خواهان پایان دادن به این ساخت‌وسازهای غیرقانونی شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با تصویب قطعنامه‌ای شهرک‌سازی رژیم اشغالگر را غیرقانونی دانسته و آن را محکوم کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در 3 دی 95 (23 دسامبر) قطعنامه 2334 را با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع آمریکا تصویب کرد.

به نوشته پرس تی وی، این قطعنامه اقدام رژیم صهیونیستی در ساختن شهرک‌های غیرقانونی در اراضی فلسطینیان را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» توصیف و آن را محکوم کرد.

در این قطعنامه همچنین آمده بود: «شهرک‌سازی اسرائیل بقای راه‌حل دو کشوری را به‌شدت به خطر می‌اندازد و مانعی در برقراری صلح است.»

بیش از نیم میلیون صهیونیستی در بیش از 230 شهرکی که از سال 1967 میلادی هم‌زمان با اشغال اراضی فلسطینی کرانۀ باختری تاکنون ساخته شدند، زندگی می‌کنند.

طبق قوانین بین‌المللی تمامی شهرک‌های صهیونیستی غیرقانونی هستند. این درحالی است که  تل‌آویو به‌تمامی درخواست‌ها برای توقف گسترش شهرک‌سازی‌های خود در اراضی اشغالی فلسطین بی‌توجهی و از آن‌ها سرپیچی کرده است./982/ب103/د

ارسال نظرات