۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۷۵۸۷۲
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خبر داد؛

فعالیت 5 هزار مؤسسه مردمی قرآن در کشور/ برگزاری 50 عنوان دوره آموزشی

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به این که سازمان دارالقرآن الکریم بزرگ‌ترین شبکه نیروی انسانی به لحاظ کمیت و پراکندگی جغرافیایی را برخوردار است، گفت: 2 هزار و 300 مؤسسه شبکه قرآنی و 5 هزار موسسه مردمی قرآنی در کشور فعالیت می کنند.
مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در نشست خبری با اهالی رسانه که امروز (5 بهمن ماه) در سالن جلسات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: خوزستان در زمینه قرآن وضعیت قابل قبولی را برخوردار است و در برخی حوزه ها همچون حفظ، جزء استان های نخست کشور می باشد.

وی با اشاره به این که توسعه بخش حفظ قرآن در خوزستان زمینه بسیار خوبی برای رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در استان است، اظهار داشت: خوزستان جزء پرتعدادترین مؤسسات قرآن در کشور است و این بیانگر مطرح بودن مؤسسات استان در سطح ملی هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به این که استان خوزستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآن کشور را دارد، ادامه داد: خوزستان می تواند حالت معین برای دیگر استان باشد و استانی که در حوزه قرآن ضعیف است نیاز فرهنگی آنها را رفع کند.

قره شیخ‌لو با اشاره به دیدار برخی اعضای دارالقرآن با رهبرمعظم انقلاب اسلامی و توجه ایشان به نیاز فعالیت ها و توسعه فعالیت های قرآنی، ادامه داد: دستگاه های اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی مجری توسعه فعالیت های قرآنی در کشور هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به نیاز برنامه های قرآنی به برنامه ریزی و طراحی، بیان داشت: در این زمینه باید از ظرفیت صدا و سیما استفاده کرد؛ چراکه با ورود این سازمان به سرعت می توان اثرگذاری آن را در جامعه مشاهده کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که دارالقرآن الکریم کشور نزدیک به یک سال از طریق کلاس های مجازی فعالیت های قرآنی خود را آغاز کرده است، افزود: 50 عنوان دوره آموزشی در کشور برگزار می شود که به دنبال آموزش آنها از طریق فضای مجازی هستیم.

وی با اشاره به این که سازمان دارالقرآن الکریم بزرگ‌ترین شبکه نیروی انسانی به لحاظ کمیت و پراکندگی جغرافیایی را برخوردار است، گفت: 2 هزار و 300 مؤسسه شبکه قرآنی و 5 هزار موسسه مردمی قرآنی در کشور فعالیت می کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: در کشور 6 هزار و 500 خانه قرآن وجود دارد و 6 تا 7 هزار جلسه تخصصی و سنتی برگزار می شود که به صورت مردمی تشکیل شده اند./202/9453/ب1

ارسال نظرات