۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۵۹۶۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

روحانیت مدافع حقیقی دین و انقلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، روحانیت را مدافع حقیقی دین و انقلاب دانست و با بیان این که حضور در صحنه روحانیت تنها به دوران مبارزات ختم نشد، گفت: روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه ها وصحنه های مختلف همواره اثرگذار بوده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران سه شنبه در دیدار جمعی از روحانیان شهرستان نکا با گرامیداشت فرا رسیدن ماه بهمن، از این ماه به عنوان تجلی وحدت و همدلی ملت ایران در پیروزی نهضت انقلاب یاد کرد و گفت: مردم کشورمان با همراهی امام راحل، یک انقلاب عظیم الهی را در ایران پایه گذاری کردند.

وی با بیان این که روحانیت همواره نقش تأثیرگذار و مهمی در معادلات سیاسی و اجتماعی داشته است، افزود: روحانیت همواره در عرصه ها و صحنه های مختلف نقش مرجعیت و هدایت را در جامعه عهده دار بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش رهبری و مرجعیت روحانیت زمینه پیروزی نهضت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد، بیان داشت: روحانیت در تاریخ تنها قشری بوده که توان به جنبش درآوردن توده های مردم را داشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین عوامل پیشبرد و پیروزی انقلاب اسلامی به صحنه آوردن توده مردم بوده است، بیان داشت: هیچ قشری همانند روحانیت توان به صحنه آوردن مردم را نداشته است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که نهضت انقلاب اسلامی بدون رهبری روحانیت آگاه و با بصیرت به نتیجه مورد نظر دست پیدا نمی کرد، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت موجب ساماندهی و تشویق مردم به آمدن در میدان شد.

امام جمعه نکا با بیان این که آغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به عنوان یک روحانی از سال 42 کلید خورد، گفت: روحانیت آگاه از آغاز مبارزات علیه سلطنت و طاغوت در صحنه مبارزه همراه با امام خمینی(ره) در صحنه حاضر بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع مسلم تقلید هدایت و راهبری نهضت عظیم اسلامی ملت ایران را به عهده گرفت، بیان داشت: این هدایت با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و تثبیت نظام جمهوری اسلامی تکمیل شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که با وجود سال ها تبعید امام خمینی(ره) اما هیچ گاه نهضت انقلاب اسلامی از مسیر خارج نشد، تصریح کرد: مهم ترین دلیل حفظ نهضت انقلاب در دوران تبعید امام راحل حضور روحانیت آگاه و با بصیرت به عنوان حلقه واسط میان امام راحل و ملت ایران بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به نقش مهم روحانیت در بسیج مردمی اقشار مختلف جامعه در دوران مبارزات نهضت اشاره کرد و گفت: در اکثر جنبش های مردمی در ایران، نقش علما و روحانیان همواره برجسته و تعیین کننده بوده است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که علما و روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، بیان داشت: روحانیت آگاه و انقلابی همواره در دفاع از دین و ارزش های اسلامی پیشگام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان را ویژگی بارز روحانیت با بصیرت و انقلابی برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ می بینیم که روحانیت حتی جان خود  را نیز برای حفظ اسلام ناب و دفاع از دین در طلب اخلاص قرار داده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، روحانیت را مدافع حقیقی دین و انقلاب دانست و با بیان این که حضور در صحنه روحانیت تنها به دوران مبارزات ختم نشد، بیان داشت: روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه ها وصحنه های مختلف همواره اثرگذار بوده است.

وی با بیان این که حس ناشی از اعتقاد دین یکی از مهم ترین عوامل محرک توده های مردم در جنبش های مختلف مردمی بوده است، افزود: به طور حتم روحانیت به عنوان یک قشر اثرگذار جامعه همواره در بسیج این توده های مردمی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

حجت الاسلام لائینی به نقش مهم روحانیت در روشنگری و آگاهی بخشی به مردم در جریان مبارزات انقلاب اشاره کرد و گفت: ایدئولوژی ها ابزار اصلی بسیج سیاسی در انقلاب ها مطرح بوده است که از سوی روحانیت و علما در جامعه تبیین می شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) به عنوان رهبر اصلی انقلاب از عنصر آگاهی و اندیشه و برنامه بدون مبارزه غافل نبوده اند، بیان داشت: ایشان بیش ترین تلاش را برای آگاهی بخشی به توده ها انجام دادند و همین مسأله موجب دلگرمی مردم در آن مقطع شد.

وی با بیان این که نقش روحانیت در تثبیت انقلاب اسلامی بسیار مهم و تعیین کننده بوده است، بیان داشت: این نقش راهبردی و اساسی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حفظ شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز روحانیت آگاه نقش مهمی در حفظ و پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی بر عهده دارد، بیان داشت: روحانیت باید با هوشیاری و بصیرت در جهت تقویت وحدت و همدلی در جامعه حرکت کند./202/1317/ب1

ارسال نظرات