۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۷۶۰۴۰
مدیر مدرسه علمیه پلدختر:

نیت واقفان به سمت نیازهای حوزه هدایت شود

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با تأکید بر ضرورت هدایت نیات واقفان برای توسعه و گسترش زیرساختهای حوزه با استفاده از توانایی و ظرفیت تبلیغی روحانیان و مبلغان، گفت: توسعه زیرساختها عاملی مهم در جهت ارتقای فرهنگ دینی جامعه است.
حوزه

حجت الاسلام علی رحمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان ضرورت تربیت افرادی متعهد و عالم برای پیشرفت کشور، بیان داشت: در عرصه های گوناگون باید از توانایی و ظرفیت طلاب استفاده شود.

وی تحصیل طلاب در مدارس علمیه را فرصتی برای تربیت نسلی مؤمن و انقلابی عنوان کرد و افزود: تربیت این قشر در هدایت جامعه و ارتقای اخلاق مؤثر است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با اشاره به فعالیت تبلیغی طلاب در جامعه، اظهار داشت: در مدارس همراه با تحصیل به امر تبلیغ که رسالت مهم یک طلبه و روحانی است پرداخته می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در سطح یک، گفت: این مدرسه حدود 30 سال است در حوزه دین فعالیت دارد.

حجت الاسلام رحمتی با یادآوری به اینکه مدرسه علمیه برادران پلدختر از سال 1364 فعالیت خود را با تحصیل 12 طلبه آغاز کرده است، عنوان کرد: امروزه شاهد رشد و پیشرفت حوزه در جذب طلاب هستیم.

وی با اشاره به تحصیل طلاب در پایه های یک تا شش در سطح یک، خاطرنشان کرد: انتقال طلاب به دیگر شهرهای استان برای ادامه تحصیل در سطح دو از مشکلات این مدرسه است و امید است با گرفتن مجوز سطح دو بتوان مشکل طلاب را برطرف کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی ساختمان این مدرسه، عنوان داشت: امیدواریم که با همکاری شهرداری پلدختر بتوان مشکل ساختمان این مدرسه را نیز برطرف ساخت.

وی با بیان اینکه قرار است با همکاری شهردار پلدختر با تعویض زمین ساختمان جدید این مدرسه ساخته و توسعه یابد، گفت: گسترش زیر ساختهای حوزوی عاملی مهم در جهت ارتقا فرهنگ دینی در جامعه است.

حجت الاسلام رحمتی حضور خیران برای توسعه و گسترش زیرساختهای حوزه را امری مهم دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیان و مبلغان باید نیت خیران را متوجه نیازهای حوزه ساخت./9459/302/ب2

ارسال نظرات