۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۷۶۱۳۳

برگزاری نخستین گردهمایی بین‌المللی فرهنگی ـ اسلامی در اردن

شهر «امان»، پایتخت اردن به مناسبت انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی، میزبان نخستین گردهمایی بین‌المللی فرهنگی ـ اسلامی در این کشور خواهد بود.
 فرهنگی  اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین گردهمایی بین‌المللی فرهنگی ـ اسلامی در کشور اردن برگزار خواهد شد.

این گردهمایی بین‌المللی در نیمه دوم سال جاری میلادی و در چارچوب برنامه‌ها و فعالیت‌های انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار خواهد شد.

«احمد راشد»، از مسوولان وزارت فرهنگ اردن در نشست خبری خود اعلام کرد: در پی انتخاب شهر «امان»، به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در منطقه عربی، کمیته‌ای دولتی با مشارکت نهادها و مؤسسات مختلف تشکیل شد.

وی افزود: اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که قرار است در چارچوب این طرح برگزار شود، به وزارت فرهنگ اردن محول شده و این وزارت‌خانه با همکاری نهادها و مؤسسات مختلف این برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد.

احمد راشد اظهار کرد: انتخاب شهر «امان»، به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی، فرصتی برای انجام‌ فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در زمینه ترویج اندیشه متمدن اسلامی، تبیین روحیه همبستگی اجتماعی در اسلام و بیان مسائل مربوط به اخلاق، احترام به نظم عمومی و ارزش‌های رفتاری در پیام متمدنانه اسلام است.

به نوشته ایکنا، شهر «مشهد مقدس» از جمهوری اسلامی ایران، «سنار» از سودان، «امان» از اردن و «کامپالا» از اوگاندا از سوی سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) به عنوان ۴ پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات