۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۱۵۰
کابینه فلسطین:

ادامه شهرک سازی صهیونیست ها تمرد از قطعنامه شورای امنیت است

کابینه فلسطین طرح های رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک های غیرقانونی در بیت المقدس اشغالی را محکوم کرد و آن را سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند.
قدس

به گزارش خبرگزاری رسا، کابینه فلسطین دیروز (سه شنبه) پس از نشست هفتگی خود در رام الله طی بیانیه ای تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه ساخت 566 واحد مسکونی در شهرک های صهیونیستی در مناطق اشغالی شرق بیت المقدس را تمرد جدی و فاحش از خواست شورای امنیت دانست.

شورای امنیت سازمان ملل ماه میلادی گذشته با 14 رای موافق و یک رای ممتنع آمریکا قطعنامه ای را در محکومیت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی غصب شده فلسطینیان تصویب کرد و از رژیم صهیونیستی خواست تا همه فعالیت های شهرک سازی در این مناطق را متوقف کند.

کابینه فلسطین همچنین تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه الحاق بخش هایی از کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی را محکوم کرد.

رامی حمدالله نخست وزیر فلسطین خطاب به کابینه فلسطین گفت که ضمیمه کردن شهرک معال آدومیم بخشی از طرح خنثی کردن ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

در بیانیه کابینه فلسطین همچنین درباره تبعات خطرناک جمعیت شناختی و جغرافیایی طرح رژیم صهیونیستی برای ضمیمه کردن شهرک معال آدومیم و توسعه ساخت و سازها در شرق بیت المقدس هشدار داده و تصریح شده که هدف از این نقشه ها افزایش جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در مقایسه با فلسطینیان است.

به نوشته ایرنا، کابینه فلسطین تاکید کرده که طرح های اینچنینی صرفا باعث از بین رفتن گزینه های صلح آمیز و تشدید درگیری خواهد شد./982/ب103/د

ارسال نظرات