۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۶۲۷۸
نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز:

تقویت باورهای دینی مهم‌‌ترین رکن مقابله با آسیب‌‌های اجتماعی است

نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز گفت: تقویت باورهای دینی مهم‌‌ترین رکن در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی است اما برای تقویت این باورها باید تربیت دینی در وجود افراد تقویت شود که خانواده و مدرسه دو رکن اساسی در این زمینه هستند.
معرفت، عمل و ایمان به خدا انسان را به هدف نهایی می رساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسین رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه آموزش خانواده که در مدرسه حکیم فرزانه شهرضا برگزار شد، با بیان اینكه نماز قدرت جلوگیری از آسیبهای اجتماعی را دارد، عنوان کرد: در نماز ظرفیت های فراوانی نهفته است كه باید آن را جست و جو کرده و درجهت كاهش آسیبها و معضلات اجتماعی از آن بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: نماز باید در گفتار و كردار نمازگزاران تاثیر گزار باشد و نمازگزاران را به الگویی برای دیگران تبدیل کند که همه اخلاق، رفتار و گفتار آنها منطبق با تعالیم دینی و اصول اسلامی است.

نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز با بیان اینكه، باید از نماز و ائمه اطهار بخواهیم تا آثار و بركات نماز را در وجود و نهاد ما نمایان كنند افزود: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی بی‌نظیری می‌دهد که او را در برابر هرگونه عامل انحرافی ایمن می‌کند.

رضایی با اشاره به نقش محوری مادران در تربیت دینی افراد، اظهار کرد: کودکی، مهمترین دوران حیات هر فرد است که اصلی ترین ویژگیهای شخصیتی افراد در آن زمان شکل می‌گیرد از سوی دیگر باید توجه کنیم که مادران نخستین و مربیانی هستند که اصول مهم تربیتی را به کودکان آموزش می‌دهند بنابراین اعتقادات دینی مادران تأثیر مستقیمی بر تربیت دینی فرزندان دارد.

وی گفت: اقدام تربیتی مادران در محیط خانواده، کامل کننده طرحهای تربیتی اجرا شده در آموزش و پرورش و مدارس است، ارزش و اهمیت کار مادران در خانواده به اندازه‌ای است که بدون حضور مستمر آنها در جریان تربیتی فرزندان، آن طرحها نیز بی اثر خواهند شد، به عبارت دیگر مادران باید همپای معلمان و مربیان تربیتی اصول اعتقادی را به فرزندان آموزش داده و آنها را در فراگیری تعالیم محیط آموزشی آماده کنند.

نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز عنوان کرد: افراد زیادی به دلایل مختلف مجبور به مهاجرتهای موقت یا دائم به خارج از کشور شده‌اند اما مطالعه زندگی آنها نشان می‌دهد افرادی که در دوران کودکی از نعمت تربیت در دامان مادران مؤمنی برخوردار بوده‌اند، در خارج از کشور هم پایبندی خود را به اصول و موازین اعتقادی حفظ کرده‌اند.

رضایی ادامه داد: مادران و پدران در محیط خانواده باید تلاش کنند تا قبل از دعوت فرزندانشان به اقامه نماز و ادای فرایض دینی، خودشان به آن دستورات عمل کنند و به عنوان الگویی برای آنها در این زمینه مطرح باشند./203/868/ب1

ارسال نظرات