۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۷۶۳۵۸
رییس تشکیلات خودگردان فلسطین:

ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی پیامدهای خطرناکی دارد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید، عواقب و پیامدهای بسیار خطرناکی به دنبال دارد.
محمود عباس


به گزارش خبرگزاری رسا، محمود عباس در آغاز نشست شورای انقلابی فتح در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله با حضور اعضای کمیته مرکزی فتح تصریح کرد که گفت و گوهای مفصلی را با برادرانمان در کشورهای عربی به منظور طرح این مساله خطرناک ( شهرک سازی) در محافل بین المللی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم برای مقابله با آن انجام داده ایم.

عباس در رابطه با کنفرانس بین المللی صلح پاریس که هفته گذشته با مشارکت بیش از 70 کشور و نهاد بین المللی برگزار شد گفت که این کنفرانس بسیار مهم بود و اکنون جهانیان به خواسته های ملت فلسطین گوش می دهد و آن را می پذیرد به همین خاطر، ما پیگیر اجرای تصمیمات صادر شده در این کنفرانس به منظور ایجاد راهکاری مشخص خواهیم بود.

وی افزود که هفتم ماه آینده به منظور بررسی راهکارهای اتخاذ شده در کنفرانس بین المللی صلح پاریس با فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه دیدار کرده و از او به خاطر برگزاری موفقیت آمیز این کنفرانس تقدیر و تشکر خواهد کرد.

از سوی دیگر، ابومازن در رابطه با قطعنامه 2334 شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین اظهار داشت که این قطعنامه مهمترین قطعنامه صادر شده در مورد شهرک سازی رژیم صهیونیستی طی 35 سال گذشته بود  و ما از مدت ها پیش خواستار محکومیت شهرک سازی در سازمان ملل بودیم.

محمود عباس تصریح کرد که به همین خاطر ما تماس های مهمی را با بسیاری از طرف ها برقرار کردیم و موفق شدیم زمینه را برای برگزاری نشست شورای امنیت در مورد شهرک سازی و در نهایت صدور قطعنامه ضد شهرک سازی به رغم اعمال فشارهای گسترده فراهم کنیم.

عباس در رابطه با موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس نیز گفت که از زمان نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا او همواره وعده انتقال سفارت آمریکا به قدس را می داد، به همین خاطر زمانی که او به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، تماس هایی با برخی طرف های عربی و بین المللی و دیگر طرف ها برقرار کردیم تا آن ها را در جریان خطرات این امر قرار دهیم.

وی عنوان کرد که تا این لحظه اقدامی در راستای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت نگرفته است اما ما همچنان باید آماده چنین شرایطی باشیم و قبلا نیز به جهانیان گفته ایم که هرگز چنین چیزی را نمی پذیریم و در صورت تحقق این امر، فاجعه ای بزرگ به بار خواهد آمد.

رییس تشکیلات خودگردان اظهار داشت که اوضاع کنونی جدیت ما را برای مراجعه به مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش برای عضویت در این سازمان به عنوان یک عضو ناظر که زمینه ساز پیوستن فلسطین به سازمان ها و نهادهای بین المللی وابسته به آن خواهد شد، نشان می دهد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس اظهار داشت که تلاش ما دست یابی به عضویت کامل در سازمان ملل است و پس از آن به دنبال حقوق خود در تمامی محافل بین المللی خواهیم بود.

عباس در ادامه گفت که سعی می کنیم در اسرع وقت نشست شورای ملی را برگزار کنیم، زیرا هدف ما فعال سازی مجدد سازمان آزادی بخش و شورای ملی است.

ابومازن تصریح کرد که به هر شیوه ای در تلاش برای تحقق آشتی ملی با تکیه بر قاعده تشکیل دولت وحدت ملی خواهیم بود./982/ب102/د

ارسال نظرات