۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۳۶۹
دارالافتای مصر:

اقتصاد شاهرگ حیاتی تروریسم است

مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی دارالافتای مصر تصریح کرد: اقتصاد رمز حیات تروریست‎ها در جهان است.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر امروز در گزارشی با موضوع «اقتصاد تروریسم...رمز حیات» به بررسی راه‎های درآمد اقتصادی تروریست‎ها پرداخت و خاطرنشان کرد: داعش و سایر جریان‎های تروریستی با وجود ضربات سنگینی که متحمل شده اند به دلیل امتلاک اقتصادی قوی به حیات خود ادامه می دهند.

درالافتای مصر با بیان اینکه اقتصاد داعش بخشی از اقتصادی جهانی است، افزود: با بررسی و تحلیل آمار اقتصادی جهاد در سال 2016 میلادی می یابیم که تروریست‎ها 10 درصد اقتصاد جهانی معادل 18 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‎اند. تاجران و شرکت‎های مختلفی با اعضای جریان‎های تروریستی در حال تعامل هستند.

در این گزارش آمده است: رشد اقتصادی جریان‎های تروریستی موجب شده که آمار جرم و جنایت آنان در مصر و سایر کشورها بیشتر شود.

مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی از تحلیلگران، اقتصاد تروریست‎ها کاملا برنامه ریزی شده است. آنان با دریافت جزیه، زکات، تجارت مواد مخدر و آثار باستانی درآمدهای بسیاری بدست می‎آورند.

در این گزارش نوشته شده است: برخی از کشورها تحت عنوان هدیه کمک شایانی به اقتصاد تروریست‎ها انجام داده‎اند. جو بایدن از سیاستمداران آمریکایی نسبت به کمک مالی برخی از کشورها در سال 2014 میلادی به صورت مستقیم به داعش برای سرنگونی بعضی از دولت‎ها اقرار کرده است./994/ب902/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات