۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۵۳۱
در خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد؛

انتقاد آ‌یت الله حسینی بوشهری از تسویه حساب شخصی و سیاسی در حادثه پلاسکو

امام جمعه قم از انتقام جویی و تسویه حساب شخصی و سیاسی در در جریان حادثه پلاسکو انتقاد کرد و از مسؤولان خواست از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به کزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، 8 بهمن ماه در خطبه های عبادی وسیاسی نماز جمعه که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به وقوع حادثه پلاسکو در تهران و جانباختن تعدادی از آتش نشانان فداکار و هموطنان گفت: آتش نشانان ایثارگر برای حفظ جان و مال مردم وارد عرصه شدند و در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی افزود: با وجود تلخ بودن و سنگین بودن این حادثه دلخراش روح ایثار، وحدت، فداکاری و نمایشی از همدلی و اتحاد ملی را مشاهده می کنیم، مسؤولان باید مراقبت و نظارت لازم را داشته باشند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در جریان این حادثه روحیه همبستگی و همدلی عجیبی ایجاد شد، اظهار داشت: در این حادثه اقدامات تحسین برانگیز و جلوه های عالی انسان قابل مشاهده بود و هرکس هر کمکی که می توانست و قادر به انجام آن بود پیش قدم می شد.

وی ادامه داد: در این حادثه وحدت ملی ما به جهانیان نشان داده شد که اگر حادثه ای در بخشی از کشور جمهوری اسلامی اتفاق افتد بقیه مردم کشور در کنار آن بخش خواهند بود و برای کمک رسانی ورود خواهند کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی این حادثه، از انتقام جویی و تسویه حساب شخصی و سیاسی در چنین مواردی که مسأله ملی به شمار می رود انتقاد کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب فرمودند رسیدگی و امدادرسانی باید بر کارهای دیگر مقدم باشد، رسیدگی به وضعیت ساختمان ها مسأله ای مهم است چون چنین ساختمان هایی در کشور کم نیست.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: برخی افراد به دلیل پست و مقامی که داشتند مورد احترام بودند اما حضرت امام دارای ویژگی های خاصی بود و در بین مردم جایگاهی ویژه داشت، حضرت امام علم، اخلاق، عرفان و سیاست را با هم داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تلاش کرد که از دستاوردهای خود حفاظت کند و در این مسیر در برابر دشمنان مقاومت کرد و از آزمون های بسیار سخت سربلند بیرون آمد، جمهوری اسلامی در سخت ترین شرایط به پیشرفت های اعجاب انگیز رسید.

وی اضافه کرد: مردم وفادار ایران به عهد و پیمان خود با رهبری و ولایت فقیه پایبند هستند و در این مسیر مشکلات بسیاری را متحمل شدند، امروز ایران در منطقه و جهان جایگاه ویژه ای دارد و در منطقه به ویژه جریان سوریه و مبارزه با تروریسم حرف اول را می زند؛ انگلسی ها گفته اند که ایران را باید ب عقب راند که نشان دهنده وحشت آنان از ایران و تأثیرگذاری آن است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این ثبات و امنیت و قدرت جمهوری اسلامی ایران باید قدر دانسته شود، گفت: دشمنان در حال ضعف و ایران در حال قوی تر شدن است، وظیفه امروز ما حرکت انقلابی بر اساس آرمان های حضرت امام است، از این رو حرکت انقلابی باید در مردم و حوزه حفظ شود تا کشور را به شکوفایی برساند.

وی با اشاره به اوضاع منطقه افزود: در جریان سوریه با ابتکار ایران، روسیه و ترکیه قرار شد مذاکراتی سوری سوری انجام شود و تأکید شد که راه حل مشکل راه نظامی نیست، این نشان دهنده اثرگذار و قدرت جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قم در خطبه نخست مراتب امر به معروف و نهی از منکر  را تبیین و تأکید کرد که انسان مؤمن باید به دنبال از بین بردن منکرات و پیاده کردن معروف ها در جامعه باشد./1323/201/ص

ارسال نظرات