۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۷۶۵۹۹
امام جمعه سنقر:

بزرگترین محور وحدت میان مسلمانان خداوند متعال است

امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه بزرگترین محور وحدت میان مسلمانان خداوند متعال است، گفت: ایمان به خداوند سبب تعالی امت اسلامی و رشد آنها می شود.
حجت الاسلام مجید صفدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهرستان سنقر شامگاه امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان سنقر، ابراز داشت: پشیمانی انسانها از برخی اعمال ناپسند علاوه بر اینکه در این دنیا موجبات هدایت را فراهم می کند بلکه در جهان پس از مرگ نیز نجات بخش آنها خواهد بود.

امام جمعه شهرستان سنقر تصریح کرد: همواره مسیری را انتخاب کنیم که پشیمانی در آن وجود نداشته باشد و اگر پشیمانی نیز ایجاد شد در همین دنیا توبه کرده و به اشتباه خویش پی ببریم و اعمال خود را اصلاح کنیم.

وی با استناد به آیات قرآن، بیان داشت: خداوند به پیامبر اسلام می فرماید که انسانها را به اشتراکات دعوت کرده و بر آنها دل بسته و امت اسلامی جز خدا را نپرستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) وحدانیت و توحید خداوند را همواره بیان می کردند و این را حول محور وحدت قرار داده بودند، قرآن کریم توحید را محور وحدت قرار داده و با نفی همه معبودها مؤمنان را به وحدت دعوت می کند.

امام جمعه شهرستان سنقر در ادامه افزود: وحدت هدف رسالت تمام انبیای الهی بوده و جملگی مردم را حول محور خداوند یکپارچه و متحد می کند.

حجت الاسلام صفدری اظهار داشت: قرآن کریم یکی از اهداف انبیاء را جلوگیری از تفرقه و اختلاف بین انسانها دانسته است، مأموریت اصلی انبیا برپا داشتن دین و جلوگیری از تفرقه میان امت اسلامی است.

وی ابراز داشت: پیامبران در مسیر تبیین احکام الهی بدون تفرقه با یکدیگر، متحد و همصدا عامل پیام الهی بودند و هیچکدام پیامشان با پیامبر قبلی تناقض نداشت زیرا از یک منبع دستور می گرفتند.

این مسؤول ادامه داد: قرآن کریم حتی اهل کتاب را به وحدت حول محور توحید دعوت می کند؛ دو اصل تولی و تبری به نوعی محور وحدت بوده و از تفرقه در جوامع اسلامی جلوگیری می کند.

امام جمعه شهرستان سنقر با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: رسول خدا و پیروانش بر کفار سختگیر و با مسلمانان رئوف و مهربان بودند بنابراین پایه و اساس وحدت مسلمانان اتصال به حبل الله حول محور خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه گفت: بزرگترین محور وحدت خداوند متعال بوده که سبب تعالی امت اسلامی و رشد آنها می شود، رسول خدا(ص) دائما بر پرهیز مسلمانان از تفرقه تذکر می داد و همواره مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی سفارش می کرد.

حجت الاسلام صفدری در پایان تأکید کرد: طلاب و روحانیان نیز با اقتدا به مکتب انبیای الهی امت اسلامی را به وحدت و انسجام هرچه بیشتر در جهت تداوم اسلم دعوت کنند./857/203/ب2

ارسال نظرات