۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۷۶۸۹۳
به مناسبت ایام الله دهه فجر؛

مسابقه کتابخوانی نماز در قم برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی مسابقه کتابخوانی نماز از کتاب «ثانیه های انس» با هدف ترویج فرهنگ نماز و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم خبر داد.
مسابقه کتابخوانی نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد اقامه نماز استان قم، درباره مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز به مناسبت ایام الله دهه فجر ظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در این نشست از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز از کتاب «ثانیه های انس» با هدف ترویج فرهنگ نماز و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم خبر داد و گفت:این مسابقه، 15 بهمن ماه رأس ساعت 9 صبح در محل مصلای نماز جمعه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: تا کنون 13 هزار جلد از کتاب «ثانیه های انس» در میان علاقه مندان به شرکت در مسابقه توزیع شده است؛ 10 هزار جلد از محل موقوفات کتاب های مذهبی تهیه و با قیمتی بسیار مختصر توزیع شده است و وجه دریافتی هم در تأمین جوایز همین مسابقه هزینه خواهد شد.

وی با بیان این که ادارات و مؤسسات مختلفی در برگزاری این مسابقه با اداره اوقاف قم همکاری کرده اند، ابراز داشت: لازم می دانم از همه نهادها و مؤسسات، به ویژه از تلاش مستمر ستاد اقامه نماز قم قدردانی و تشکر کنم.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: این مسابقه همزمان در مصلای نماز جمعه پردیسان، بخش ها کهک، خلجستان و در محل زندان لنگرود قم برای زندانیان، برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برخی ویژگی های مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز پرداخت و گفت: محور این مسابقه با موضوع نماز است که اهمیت اساسی در مکتب اسلام دارد؛ وسیله این مسابقه کتابخوانی است که یکی از نیازهای اساسی فرهنگی ما پرداختن به توسعه کتابخوانی و مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب از جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: این مسابقه به شکل حضوری برگزار شده و به عنوان مصداقی از شعائر اسلامی خواهد بود و همچنین هدایای ارزنده ای برای این مسابقه درنظر گرفته شده که در پوسترهای اطلاع رسانی، کمیت و کیفیت آن تشریح شده است.

وی با اشاره به این که 40 سؤال برای این مسابقه به عنوان محور آزمون تهیه شده است، بیان داشت: قرعه کشی جوایز نیز در 22 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد و مکان برگزار قرعه کشی به زودی مشخص می شود.

حجت الاسلام حسینی مقدم به برنامه های اداره کل اوقاف قم در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه فجر برنامه های متعددی در امامزادگان برگزار می شود.

برگزار کرسی گفتمان انقلاب اسلامی، مراسم جشن همراه با شعر انقلاب اسلامی، مراسم جشن ویژه بانوان، محافل انس با قرآن کریم، برپایی نمایشگاه در برخی از امامزادگان، دیدار با تعدادی از خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن های محلی در بقاع متبرکه استان قم از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در دهه فجر است./840/پ202/ی

ارسال نظرات