۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۹۱۶
معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب:

فعالیت در مناطق حاشیه ای نیازمند حداقل امکانات است

حجت الاسلام بیت سیاح با اشاره به فعالیت های مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) در مناطق حاشیه ای، گفت: انجام فعالیت پژوهشی در مدارس مناطق حاشیه ای نیازمند حداقل امکانات است.
مدرسه علمیه

حجت الاسلام ابراهیم بیت سیاح، معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری کارگاه های مرتبط با منطق، اصول فقه، عقاید و نحو کاربردی گفت: طلاب قواعد درس عربی را در کتب درسی همچون منطق مظفر پیاده سازی و کاربردی خواهند کرد و در زمینه اصول فقه ضمن آشنایی با مبانی فقهی براساس کتاب الوسیط، مشاوره ها و نکاتی از کتاب مبانی سید محمدباقر صدر، آیت الله خویی و مظفر فرا خواهند گرفت.

معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به اینکه در کارگاه های عقاید با شبهات روز همچون یمانی و تحریف قرآن آشنا می شوند، افزود: دوره بینش مطهری را در نیمسال دوم تحصیلی به این صورت برگزار می کنیم که پس از سرفصل قرار دادن موضوعات مورد تدریس به 16 بحث، آنها را برگزار خواهیم کرد در حالی که پیش از آن فقط به تدریس تک تک کتب شهید مطهری پرداخته می شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه تدریس این مباحث مرحله به مرحله و براساس موضوعات تعیین شده صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: در این روش همه سخنان شهید مطهری در مورد موضوع ها استخراج و در اختیار استاد قرار می گیرد و استاد مربوطه تنها به موضوع گرایی می پردازد.

حجت الاسلام بیت سیاح با اشاره به مقاله های ارائه شده طلاب به جشنواره علامه حلی اظهار داشت: طلاب در دو موضوع حوزه و طلبه انقلابی، آسیب ها و چالش های مهدویت در حدود 35 مقاله ارائه کردند.

وی تخفیف ویژه مرکز مدیریت در زمینه پژوهش را برای مناطق محروم و حاشیه شهر خواستار شد و عنوان کرد: فعالیت پژوهشی در مدارس مناطق حاشیه ای نیازمند حداقل امکانات است و در غیر این صورت فعالیت ها و اقدامات راه به جایی نخواهد برد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به پخش نشریاتی در میان ساکنان مناطق حاشیه ای گفت: چاپ نشریه سفیر نور مدرسه در سال کنونی به دلیل کمبود امکانات مالی و نیروی انسانی تعطیل شد؛ همچنین نشریه پاسخگویی به شبهات که از سوی طلاب تهیه شده است، به دلیل فقدان هزینه نشر ملغی شد و عملا فعالیت های پژوهشی ما در سطح مناطق محروم و حاشیه ای میسر نشد.

این مقام مسؤول کمبود میز مطالعه و قفسه های کتاب را از جمله مشکلاتی دانست که بارها به مرکز مدیریت منعکس شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات