۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۹۹۱
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

کیفی‌سازی فعالیت های رسانه ای در آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر لزوم کیفی سازی فعالیت های رسانه ای در استان تاکید کرد و گفت: با وجود حرکت های بسیاری که در حوزه مطبوعات و رسانه ها در سطح استان انجام گرفته، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در نشست شورای سیاستگذاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید ایجاد فضای باز و اثرگذار رسانه ای است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، جرأت و جسارت حضور مردم و نخبگان را در عرصه های مختلف فراهم آورد، گفت: رویکرد امام راحل و انقلاب اسلامی براین اصل استوار بود که مردم در تصمیم گیری های خرد و کلان جامعه، مشارکت داشته باشند و بتوانند در رابطه با سرنوشت خود تصمیم بگیرند. بی تردید لازمه این اتفاق نیز گسترش فضای رسانه ای بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه در تبیین دستاوردهای نظام اسلامی ایران افزود: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی، در رویکردهای دولت تدبیر و امید، اقدامات بسیار خوبی با تاکید بر دنبال کردن مشارکت نهادمند مردم صورت گرفته است.

محمدپور با تأکید بر این‌که مدیریت فرهنگی در استان بر این باور است که در برنامه های مختلف از نظرات نخبگان، آگاه و بهره مند شود، تصریح کرد: اگر فضای رسانه ای، قابل قبول و مطلوب باشد، می تواند در سلامت جریان توسعه و تسهیل و هموارکردن مسیر رونق اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی استان تاثیرگذار باشد.

وی بر لزوم کیفی سازی فعالیت های رسانه ای در استان تاکید کرد و گفت: با وجود حرکت های بسیاری که در حوزه مطبوعات و رسانه ها در سطح استان انجام گرفته، اما با توجه به صبغه آذربایجان شرقی و تبریز در رابطه با مطبوعات، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و می بایست رسانه های ما با بهره گیری از فنون نوین ارتباطی و رسانه ای و همت بیشتر، خود را به آن نقطه مطلوب نزدیکتر کنند.

محمدپور با اشاره به تاثیرگذاری مطبوعات و رسانه ها در جامعه و اهمیت فعالیت در این حوزه، گفت: جشنواره مطبوعات می ‌تواند در توسعه و تعمیق محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ ها و پایگاه های خبری، مؤثر باشد و اجماع نظر و همگامی اصحاب رسانه ی استان، می‌ تواند نقش آن‌ ها را در توسعه و پیشرفت استان گسترش دهد و باید این تاثیرگذاری رسانه، بیش از پیش نمود داشته باشد.

همچنین محمد عزیزی راد، دبیر اجرایی سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از سطح کمی و کیفی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: یک هزار و ٢٥٠ اثر به تارنمای این جشنواره ارسال شد که در بخش حرفه ای یک هزار و ١٢٣ اثر از ١٩١ شرکت کننده بوده است.

وی با بیان این‌که ٣٠٢ اثر از ١١٠ شرکت کننده در بخش سرمقاله، مقاله و یادداشت و در بخش جنبی با عنوان ارس؛ بستر ساز توسعه منطقه ٣١ اثر از ١٩ شرکت کننده ارسال شده است، گفت: در عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری) ١٨ اثر از ١٠ شرکت کننده و در زمینه گرافیک و صفحه آرایی ویژه مطبوعات نیز ٤٧ اثر از ١٨ نفر ارسال شده است.

عزیزی راد با بیان این‌که  در بخش ویژه در ارتباط با شعار سال ٥٤ اثر از ٣٦ شرکت کننده، احیای دریاچه ارومیه ٣١ اثر از ٢١ نفر و در بخش روابط عمومی های رسانه محور ١١ اثر از پنج نفر ارسال شده است، گفت: در بخش تیتر ١٨٥ اثر ، خبر ٥٤ اثر ، مصاحبه ١٨٢، گزارش خبری و غیر خبری ٢٦٠ اثر از ١١٤ نفر، کاریکاتور ١٢ اثر از چهار نفر و طنز مکتوب ٦٣اثر از ١٤ نفر ارسال شده است./202/935/ب1

ارسال نظرات