۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۷۰۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تشویق جوانان برای حضور در مساجد نیازمند اراده همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به حضور کمرنگ نسل جوان در مساجد، گفت: به منظور ترغیب و تشویق جوانان برای حضور در مساجد نیازمند عزم و اراده همگانی و جمعی هستیم؛ از همین‌ رو باید طرحهای مسجد محور با همکاری همه و به دور از هر گونه تک‌روی انجام شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری شامگاه یکشنبه، 10 بهمن ماه، در نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: طرح پیوند جوانان و نوجوانان با مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به عنوان یک اولویت فرهنگی در استان پیگیری شود.

وی با اشاره به حضور کمرنگ نسل جوان در مساجد، افزود: به منظور ترغیب و تشویق جوانان برای حضور در مساجد نیازمند عزم و اراده همگانی و جمعی هستیم؛ از همین‌ رو باید طرحهای مسجد محور با همکاری همه و به دور از هر گونه تک‌روی انجام شود.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در برنامه ‌ریزی برای حضور نسل جوان در مساجد وظیفه سنگینی بر دوش مسؤولان و متولیان امر قرار دارد که لازم است این مسأله به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید ساز و کاری برای مساجد در نظر گرفته شود که جوانان نیز در امور و مسائل مربوط به مسجد دخیل باشند، ابراز کرد: به یقین اگر جوانان در امور مسجد سهیم باشند این مسأله خود عاملی برای جذب آنان به سمت مسجد خواهد شد.

وی تدوین آیین ‌نامه انتخاب هیأت امنای مساجد و حسینیه‌ها را در استان کاری مهم و کلیدی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تهیه و تدوین این آیین ‌نامه در استان زحمات زیادی کشیده شده و از جاهای مختلف الگوبرداری شده از همین‌رو لازم است پس از تصویب این آیین‌نامه همه مساجد بر مبنای آن عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصویب آیین‌نامه انتخاب هیأت ‌امنایی مساجد و حسینیه‌ها در استان را راهی برای تعامل بین دستگاه‌های مرتبط با امور مساجد دانست و ادامه داد: وجود هیأت‌ امنا در مساجد می ‌تواند از برخی تک‌روی‌‌ها جلوگیری کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر فعال شدن مساجد، اظهار کرد: با وضع فعلی مساجد راه به جایی نمی ‌بریم از همین‌رو لازم است همه با توجه به این نکته که باید در برابر خداوند پاسخگو باشیم نقش و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات