۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۷۱۲۶
آیت الله مهدوی تشریح کرد؛

تفاوت قول الهی با قول انسان

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در تفسیر آیه چهلم سوره نحل، گفت: قول پروردگار برخلاف قول انسان ملتزم به تولید صدا نیست و زمانی که به امری تعلق بگیرد، بلافاصله موجود یا معدوم می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در حوزه علمیه صدر بازار برگزار شد، گفت: بی نظمی های عالم به سبب وجود انسان است.

وی در تفسیر آیه چهلم سوره نحل که می فرماید «إِنَّمَا قَوْلُنَا لِشَیْءٍ إِذَا أَرَدْنَاهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ»، افزود: قول پروردگار با قول انسان متفاوت است، قول انسان ملتزم به تولید صدا است و با اراده انسان متفاوت است.

آیت الله مهدوی توضیح داد: اراده انجام کاری را داشتن یک مسأله درونی است ولی طلب کاری را کردن به معنای ابراز زبانی است، در این راستا باید بگویم گاهی اراده انسان به چیزی تعلق می گیرد ولی طلب نمی کند، گاهی اراده دارد و طلب هم می کند ولی گاهی برای امتحان کردن طرف مقابل اراده کاری را ندارد ولی از او طلب می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قول پروردگار با قول انسان تفاوتهای اساسی دارد، تشریح کرد: قول پروردگار برخلاف قول انسان ملتزم به تولید صدا نیست و زمانی که به امری تعلق بگیرد، بلافاصله موجود یا معدوم می شود.

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به مستندات به دست آمده از سوی دانشمندان علم نجوم ابراز کرد: دانشمندان می گویند ماه حدود 600 میلیون سال بعد از خورشید ایجاد شده است، اگر در آن زمان بودیم، می دیدم بلافاصله بعد از اینکه خداوند اراده می کند خورشید یا ماه از عدم خلق می شوند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر ابراز کرد: خداوند همه عالم را بر اساس نظم و انضباط آفریده است و همه بی نظمیها مربوط به انسان است.

رئیس بنیاد خیریه المهدی(عج) در تفسیر آیه چهل و یکم سوره نحل که می فرماید «وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَلأجْرُ الآخِرَةِ أَکْبَرُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ»، تبیین کرد: خداوند به مؤمنان دستور می دهد در زمانی که دشمنان به شما ظلم کردند و توان مقابله با آنها را نداشتید، به جای دیگری هجرت کنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان به داستان معروف ملاکاظم ساروقی، خاطرنشان کرد: ملاکاظم ساروقی به سبب تقید به ظواهر شرع، برای حفظ دینش از روستای خود به روستای دیگری هجرت کرد ولی کم می شود کسانی اینگونه برای حفظ دینشان هجرت کنند، معمولاً افراد برای به دست آوردن دنیا هجرت می کنند./202/867/ب1

ارسال نظرات