۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۷۷۱۳۷
آیت الله نوری همدانی:

امام راحل در عصر جاهلیت دوم، اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی به میدان آورد

حضرت آیت الله نوری همدانی پیروزی انقلاب اسلامی را طلیعه شکل گیری تمدن اسلامی دانست و تأکید کرد: امام راحل در عصر جاهلیت دوم توانست اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی و اسلام طالبانی به عرصه جامعه بیاورد و ما باید سعی کنیم تا تمدن اصیل اسلامی در ایران بازآفریده شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اهمیت موضوع فرهنگ عنوان کرد: موضوع فرهنگ از اهمیت بالایی در اسلام برخوردار است و بعد فرهنگی در زندگی انسان از ابعاد دیگر مهم‌تر و تأثیر آن بیشتر است و پیامبران الهی دعوت خود را برپایه فرهنگ قرار داده اند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) با پرورش شاگردان مکتب اسلام ناب توانستند تمدن اسلامی را به وجود آورده و در زمان جاهلیت دنیای غرب که حتی یک کتابخانه و یا دانشمندی در غرب وجود نداشت، این تمدن اسلامی، پرچمدار نهضت علمی جهان بود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر به اصططلاحات علمی در علوم مختلف توجه کنیم، متوجه می شویم که ریشه آن ها عربی است که نشان دهنده این است ریشه علوم مختلف در اسلام بوده که بعداً غربی ها با دستبرد به منابع اسلامی، این علوم را ترجمه کرده اند.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را طلیعه شکل گیری تمدن اسلامی دانست و تأکید کرد: امام راحل(ره ) در عصر جاهلیت دوم توانست اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی و اسلام طالبانی به عرصه جامعه بیاورد و ما باید سعی کنیم تا تمدن اصیل اسلامی در ایران بازآفریده شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم اسلامی سازی علوم انسانی ابراز کرد: علوم انسانی غربی براساس فرهنگ آن ها که مبتنی بر انسان محوری است شکل گرفته است و آن ها با حذف خدا و معنویت از منابع علمی اسلامی، علم را سکولار کردند و ما فکر کردیم که علمی جدید را به وجود آورده اند.

وی افزود: علوم انسانی و اسلامی باید بر مبنای خدامحوری و براساس آیات و سنن الهی شکل بگیرد که کار حساس، مهم و مقدسی است که باید در رأس برنامه ها قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مسئولیت های انسان در دنیا خاطرنشان کرد: در بحث مسئولیت های اجتماعی و شغلی، باید این نکته را مدنظر داشت که در برابر مسلمانان بحرین، یمن، سوریه، عراق، پاکستان و دیگر مظلومان عالم وظیفه داریم.

وی افزود: ما باید قدرتی را به وجود بیاوریم که دشمنان نتوانند در برابر ما قرار گیرند، که یکی از این افراد وزیرخارجه انگلستان است که بارها به کشور ما توهین کرده و در حالی که ما با انگلستان کاری نداشتیم، سفارت آن ها در کشور باز شد و این درحالی است که رهبر انقلاب فرمودند که جز نکبت، نفرت و ایجاد نفاق چیزی در سیاست انگلیس وجود ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید توجه شود، نظارت بر فضای مجازی است و هرچه به نفع بشریت و اسلام است واجب است تبلیغ شود؛ ولی موضوعاتی که مخرب بوده و ضرر دارند باید بر گسترش آنها در فضای مجازی نظارت و جلوگیری شود.

وی با انتقاد از گرفتن دیرکرد توسط بانک ها، ابراز کرد: اسلام می خواهد که پول در قبال کار تولید شود و اگر پول برای پول باشد، حرام است و در غرب که مبنای اقتصاد آن بر ربا است، 99درصد مردم در برابر یک درصد ثروتمند قرار گرفته اند و حتی دولت ها را نیز این سیستم تعیین می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بارها گفته ایم که دریافت دیرکرد توسط بانک ها ربا و حرام است و با عوض کردن اسم آن، تغییری ایجاد نمی شود./872/202/ص

ارسال نظرات